pusse opp

STUE/BAD

 

Så er det bestemt – planen er lagt – budsjettet er satt – vinduer og dører til stue og bad er bestillt.

Snikkere kommer etter påske en gang.

Og jeg har begynt med de andre veggene – som jeg må gjøre selv 🙂
For det klarer jeg nok……….. det er bare å prøve.

På badet er det vinduet som må skiftes – for det er råttent og vinden blåser rett gjennom.
På tide å skifte!

 

 

Skal legge en slags duk på veggen og male utenpå. Dette pga tapeten som allerede er på vegg – er litt ruglete – og da slipper jeg legge plater – bare limer/tapetserer over en duk – male.

Denne veggen jeg har begynt på – skal ha en brytningsfarge.
Jeg tror de andre veggene skal ha en slags sand-farge – men spørsmålet er hvilken farge denne ene veggen skal ha. Fargen må være varm. Jeg heller mot nyanse brunlig (gyllen)  eller mot en slags blåfarge eller…
Huff det er vanskelig!!

Men jeg har begynt.

Så skal det til slutt bli nytt gulv i stua – og det er bestemt laminat og farge der er nesten i boks.

Det jeg gleder meg mest til – er å få nye vinduer i stue  pluss vindu og ny verandadør – og vinduet på badet 🙂

Så dette er noe jeg skal sysle med denne våre og sommeren 🙂

Av og til må man prioritere huset – så det ikke faller sammen.

 

 

 

 

 

#pusseopp #oppussing #fargevalg #malevegger #skiftevindu #fornyestue #nytt gulv #klarerjegdette?

16 kommentarer
    1. Det er ei stri mens det står på, og utrolig kjekt når det er ferdig 🙂 Veldig viktig å holde huset friskt og beboelig.
      Badet og soverommet mitt trenger nye vinduer. Og begge rommene trenger også oppussing og lydiosolering. Jeg har naboer oppe, og det blir mye lyd for meg som trenger mye ro. Men akkurat nå er det et rom i kjelleren som skal innredes. Vi har akkurat begynt. Det skal bli kjellerstue.
      Lykke til med prosjektet, og kos deg masse underveis ♥

    2. Se der ja 😀 Ja kjenner den feelingen, når beslutninga er tatt og du er i gang. Har et prosjekt igjen i dette huseet, dvs andre etasje over generasjonsboligen. Men orker ikke tanken nå… Sender masse gode ønsker om lykke til 😀 Ta det pent nå 🙂 Klem

      1. Et skritt av gangen 😀 hihihi jeg har heldigvis god tid – og når snekkerne kommer etter påske – så får de styre med sitt 🙂

      1. Tusen takk! Ja det er spennende – og dette kommer til å gå over lang tid så jeg har ikke noe stress – men blir jo ivrig da 😀

    3. Ja, det er ofte litt å ta tak i når man eget hus eller leilighet. Når vi først kommer i gang, er det artig også.
      Jeg har tapetsert og malt mange rom, så litt erfaring har jeg fått etterhvert, og etter en del tabber 😉
      Lykke til! Dette fikser du ja 😀

    4. Dette fikser du vet du, skritt for skritt. Gleder meg med deg. Ja, det er viktig å ta vare på det man har. Etterpå blir man så fornøyd med seg selv. All lykke til! 🙂 Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg