ro ro til…

 

Av og til tenker jeg på meg selv som et dårlig menneske.
Av og til, når jeg får dette lumske humøret som gjør at jeg må motsi alt og alle.
Av og til,
når ikke en gang jeg selv forstår meg på MEG.
Av og til, når humøret bare er bedritent.
Når jeg mener ja og ut av munnen kommer nei, og motsatt.
De dagene hvor jeg bare føler meg som et gedigent monster.
Av og til,
sånn en gang i måneden,
kommer “den dårlige siden” frem.
Shit altså…. sånn skal jeg aldri mer oppføre meg….
Helt til jeg står midt i smørja enda en gang…
Vanskelig jeg?  Neeei…
Når jeg dras mot det negative uten å ha kontroll.
Som en bortskjemt furtete liten unge.
Ro ro til fiskeskjær…

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

 

#minedikt #rorotilfiskeskjær #sånnengangimåneden #furtete #monster #negativ #bortskjemtfurtetelitenunge #etdiktomdagen #dikt #nårtankerblirtilord

8 kommentarer
    1. God morgen,

      Så fint dikt, Mette. Veldig gjenkjennbart, dessverre. Jeg har det kanskje mest sånn pga smerter, blir et troll til tider🙈
      Men jeg jobber med å forbedre meg, hører jo selv hvor urimelig jeg er til tider.
      Ha en finfin dag!😘

      1. Hei på deg!
        Ikke sant……….. det er nok gjenkjennelig for mange……. og jeg har rett og slett vært litt troll like rundt hjørnet……. og rister på hodet av meg selv… blir litt flau over egen oppførsel. Men der og da er det ikke noe urimelig. 🙂 God mandag!

    2. Jeg har ikke noen en-gang-i-måneden å “skylde på” 😀 Har egentlig aldri hatt det heller, reagerte ikke sånn den gang det VAR en gang i måneden heller. Men at jeg kan være bedriten innimellom, det kan jeg. Jeg er litt sånn “sur” på omverdenen for tida, synes at alle er litt teite… 😀 Men det er sikkert MEG egentlig 😀

    3. Jeg kjenner meg faktisk godt igjen i denne karakteristikken din,,, selv om det antagelig er noen vesentlige forskjeller ute og går her. Det er bare så dumt at ikke en “automatikk” ikke slår inn, og slipper et skilt fremfor øynene med – “Det er ingen skam å snu”.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg