sensitiv


Det er ikke alltid
at du kommer pÄ det,
der og da.
Dette med at;
du er sÄ sensitiv
mot vĂŠr-skifte.

 

Men nÄr du
har vondter
som ikke har vĂŠrt
pÄ en stund.
Og de er enda vĂŠrre
neste dag.
Og
temperaturen
bare har sunket
og sunket.

 

Og
du vÄkner
til snĂž
pÄ bakken.
Da vet du det igjen.
Ikke sant!
SĂ„nn var det ja



 

Jeg reagerer pÄ
vĂŠrskifte.
Fra pluss 10
til under null.
Og kroppen vĂŠrker.

 

Noen sier
jeg burde
flytte til varmere
strĂžk.
Hmmmm
kanskje det, en dag.
Kanskje det.

 

Å vére revmatiker,
vĂŠre sensitiv.
En kamp, nesten hver en dag.
Men sÄ gÄr jeg ut,
og vĂŠret smiler,
Ăžnsker meg velkommen,
og kanskje solen skinner.

 

Se positivt,
riste av seg det negative.
Strekke kroppen og utfordre
det vonde.
Hvem bestemmer her?
Jo det gjĂžr jeg!
Bare vise
at dette klarer jeg!

 


Mette Josteinsdatter Kvalsvik
01.03.19

 

 

 

 

#fibromyalgi #revmatiker #artrose #dagen #1mars #gripdagen #vĂŠrskifte #sensitiv #revmatisme

2 kommentarer
    1. Lurer litt pÄ det med meg ogsÄ,..har nemlig mer vondt jeg ogsÄ ved vÊrskifte. Men har ikke noen revmatisk diagnose, men sÞnn min har leddgikt, sÄ det kan jo vÊre jeg har et snev av noe sÄnt.
      Stivner og har vondt.
      Jaja, jeg mĂ„ nĂ„ bare tĂžye og bĂžye, sĂ„ hjelper det litt. Men etter rydding og bĂŠring av kubber og kvist i dag sliter jeg 🙄😉

      1. Ufff ja………. du mĂ„ ta det forsiktig og ikke bĂŠre for tungt…………. Ja du kan nok ha noe revmatisk………. det tar bare sĂ„ lang tid fĂžr det slĂ„r ut – og man har vondter i mange Ă„r…………… God helg og hĂ„per du har det bedre ! klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg