skappell-genser

Yvonne, kjæresten til eldste sønn, ønsket seg denne  – og bestilte garn og mønster
Vil du strikke, lurte hun på
Selvfølgelig vil jeg det!

Pinne nr. 5 og 6

Slike stjerner vet jeg at er et styr med i mønsteret…  – og selvfølgelig i runde to i starten på mønsteret har jeg allerede strikket feil. Pust med magen og rekk opp igjen… Og så er det på an igjen, tunga beint i munnen

Også ser jeg at JEG strikker løsere enn kanskje anbefalt – og jeg må rekke opp mønsterstrikket og ta opp igjen maskene ved bråtet – og fortsette med pinne nr. 5

Pinne nr. 5 på alt!

Det funket mye bedre 😀

Så er det ermene…
Strikke og rekke opp strikke og rekke opp…. telle og tenke…
Jepsipepsi!
Det er ikke alltid oppskrifter er så føyelige

Også leser man kanskje litt fort, ser ikke og følger ikke med alltid… så må det rekkes opp da 😀
Men la gå… det går seg til – og genser blir det!

Ermene er kommet på – og det er klart for raglan-felling
Og det er mye “opprekking” og studering og telling for å komme i mål på best mulig måte så det klaffer med mønster…

 


Ingen kvikk-fiks akkurat
og C mener jeg har tålmodighet i bøtter og spann
Men, strikking er jo gøy og utfordrende på samme tid,
og man bruker hjernen
hehehe


Jepp… her går det for seg!
Må ha kryss for hver omgang i runde etter runde etter runde…


Feste ender 🙂


Strikke hals – felle

Så her er resultatet!
Må bare si meg fornøyd med den, selv om jeg ville hatt litt av den skarpe fargen i ermene også i bolen
Men man følger jo oppskriften til punkt og prikke når genseren  er kjøpt og betalt fra svigerdatter
Håper hun er fornøyd!

8 kommentarer

    1. For en jobb. Nydelig strikk og farge og mønster. Du er helt rå på dette… Jeg hadde ikke hatt tålmodighet nei. Håper din svigerdatter brukker denne masse. Hun er heldig 💛💛💛

    2. Så fin den er! Denne blir hun sikkert veldig glad i!
      Jeg strikker en genser til meg selv, og måtte rekke opp igjen helt ned til vrangborden da jeg hadde tatt feil størrelse!
      Strikker samtidig en liten jakke, senere også bukse og sokker til en liten gutt vi vil få møte i oktober en gang. 💙💙💙

      1. Ja det er dette med å treffe på størrelsen… trasig da – å måtte rekke opp så mye… :-/ Koselig med nytt bekjentskap 🙂 Og artig å strikke!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg