skrekk…

HAR DU TANNLEGESKREKK?

 

 

Jeg har 🙁

Tannlegeskrekk, sprøyteskrekk…. og i mange år unngikk jeg å ta bedøvelse fordi jeg har sprøyteskrekk.
Men så har tannlege og andre forklart at det går fint med bedøvelse fordi man sprøyter noe på tannkjøtet til å begynne med.

Og i dag var det dagen…
Time 10.30
Og jeg visste jeg hadde et hull!!!
Oppdaget det for noen dager siden da jeg styra rundt med tannpirkere…
Åh nei – tenkte jeg….. dette er nok et hull :-/
Og når tannlegen hadde tatt bilde…. ja da kunne hun bekrefte at jeg hadde rett…
Du har et lite hull her – og vil du ta det i dag eller komme igjen?
Komme igjen??
Nei her er det bare å ta det med en gang!

Hyperventilering !

En sprut på tannkjøttet for å forberede stikket…
Stiv som en pinne i stolen – prøv å slapp av….
Stikket kommer… kjenner det…. litt av det… vil gråte…
Gråter ikke!

Neste fase er borringen….
Da ville jeg gråte… men gråt ikke… kjente ising og litt vondt…hører de forferdelige borrelydene… så ferdig…. fylle hullet på nytt..
Skylle og spytte..
Vissen fra nesa og ned i halsen 😀

 

 

Ett år til neste innkalling!

(om det ikke skjer noe med de andre fyllingene da…. bank i bordet)

 

 

#tannlegeskrekk #altmanskalhaskrekkfor #sprøyteskrekk

16 kommentarer
      1. Ja nå ventet jeg ganske lenge på å bli innkallet… pga korona… 🙂 Men heldigvis var jeg ikke glemt – og det var jo også PÅ TIDE 😀 pga hullet jeg oppdaget 😀 Godt med alt som er gjort 😀 Kos dere i Bergen og hils frodith og Kjersti!

    1. Hoff og hoff, men nå er det gjort. Jeg har ikke hatt tannlegeskrekk. Men selv med formidable investeringer, så kunne jeg ønsket meg en annen kjeft….

    2. Gratulerer og vel overstått ❤😊👏

      Det er grusomt å ha tannlegeskrekk og det har jeg også.

      Da jeg var på mitt verste fikk jeg anbefalt å skifte til en tannlege som har kjempegodt ord på seg. Jeg byttet, og hun tok tak i tannlegeskrekken min med forsiktige steg.

      Det var så ille med tannlegeskrekken at jeg avbestilte innkalling til årlig kontrolltime. Nå har jeg gått hos henne i noen år, og jeg har ikke mer angst for årlig kontroll, vanlig plombering og bedøvelsessprøyter. Har kommet langt.

      Det er kjempegodt alt som er gjort 😊

      Ønsker deg en kjempefin torsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Kjenner meg igjen i det du skriver her…. jeg avbestilte også mine årlige timer/flyttet på de – før…. ikke nå lenger 🙂

    3. Uff ja, føler med deg. Godt beskrevet. Jeg har hatt tannlegeskrekk, men som ved et under har det gått over. Vet at jeg overlever. Tenker ikke på det før jeg er der. Vet at man aldri lenge inn og at om en puster (og peser) rolig, blir det bedre. Men det er likevel ikke noen morsomme besøk. <3

      1. Denne gangen fokuserte jeg ikke på det før jeg gjekk ut av bilen… da kom pulsen – og jeg passer på å være der nesten på klokkeslettet, så jeg slipper sitte vente så lenge 😀

    4. Er det ikke godt når du er ferdig? Jeg har tannlegeskrekk jeg også, men nå har jeg endelig funnet en tannlege som er så flink og forståelsesfull så opplevelsen av å være der er mye mye bedre 🙂

      1. hehehe…. nei jeg uteble i over 10 år jeg – før jeg tok skrittet over dørstokken der igjen… og etter det får jeg innkalling hvert år 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg