små fluer – plage…..

 

Jeg har fått tusenvis av små fluer på en plante………
Og jeg har hatt hundrevis av floger på en annen plante…….
Skiftet jord og det hjalp litt….
Men ikke på denne, som er i bildet over.
Det er ikke morsomt med små fluer som svever over alt…..

Så har jeg lest litt på “kjerringråd”
og komt frem til at jeg forsøker SALMIAKK og vann….
Krysser fingre!

Saken er den at #grønneplanter har en tendens til å tiltrekke seg bittesmå fluer som legger hundrevis av egg…

ÆSJ!!!
Vil ikke ha!!!

Så nå er det SALMIAKK som gjelder.

 

 

 

Jeg har prøvd grønsåpe men det så ikke til å virke nevneverdig….

 

 

 

 

#småflueroggrønneplanter #salmiakk #salmiakkforsmåfluer #fluer #bittesmåfluer #grønneplanter #kjerringråd

8 kommentarer
    1. Hei!

      Prøv eplesidereddik og eit par dråpar zalo i ein kopp eller skål. Viktig å blande dette godt.
      Har brukt dette sjøl når eg får besøk av desse irriterande flugene. Det virkar!

      Ann-karin

    2. De småfluene som kommer i plantejorden er irriterende. Og ofte følger de med når jeg har kjøpt nye planter på plantesenteret.
      Min løsning på problemet er fyrstikker. Stikk fyrstikker med svovelen ned, i jorden. En vanlig liten potte holder det med et par fyrstikker. Men større potter krever flere. Da blir jorden en uutholdelig plass for fluene, og de dør ut og forsvinner.
      Dette har jeg gjort i mange år, og er like effektivt hver gang 🙂 Er verdt å forsøke, det koster jo ikke så mye og er lite sølete.

      1. Ååå tusen takk! Da slipper jeg kjøpe hvitløksedder akkurat nå 😀 Skal stikke de i jorda, fyrstikkene, nå med en gang!!!! klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg