stille

 

Jeg vil ikke være en stille stemme
Alle mine dikt sier noe, forteller noe,
har lyttet til noe og noen, ønsket noe og varslet noe
Og fortsatt gjør de det,  orda, tankene og selve livet
Jeg vil ikke være en stille stemme, som ikke høres
Hvis jeg kan bli hørt, vekker jeg noe i noen
Hvis jeg kan bli sett, åpner jeg opp for noe i noen
Hvis jeg blir taus, skjer det ingenting, med meg

 

Det er når jeg kan bruke min stemme, min kreativitet, min styrke og min vilje,
at det skjer noe
Ikke alltid alt på samme tid, men alltid noe til en hver tid
En stille stemme kan også nå frem, på en stille måte
Men ikke om den blir satt munnkurv
Tankene lever videre, kreativiteten like så,
styrken sprenges og viljen knuses

 

En stille stemme
En som lytter, observerer, lar tankene flyte, men sier ingenting
Kanskje er det like greit, å ikke si noe
Ikke ytre seg på noen måte
Noen andre har allerede den jobben
Om alle tenkte slik….

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
september 2023

 

 


#tankerblirtilord #etdiktomdagen #minedikt

8 kommentarer

Siste innlegg