stive ledd

MORGENTUR
TIL
NERLANDSHORNET
OG
STOREVARDEN

 

 

Å våkne, å vite at det blir en lengre tur i dag, motiverer.
Men hvor turen skal gå er ikke bestemt før like før.

Om du tror at dørstokkmila ikke finnes her, tror du feil. Den er til stede, men jeg lar den ikke regjere.  Så enkelt kan DET sies.
Jeg lar den ikke regjere 🙂

Så da blir det tur da!

Passerer skiltene mot Muletua, og tar til venstre ned grusveien mot vatnet og forbi.

Oppstigning.
Det jeg synes er aller morsomst!
Ja, seriøst så liker jeg å gå oppover – og jeg blir fort varm og må lette på sjal og jakke.

 


Og til lenger opp man kommer, til vakrere lys blir det ute i havet.


Sola siger over Muletua i bakgrunnen der.
Det er så nydelig – jeg får nesten klump i halsen – så vakkert er det.

Hund og natur

 

Vi er framme ved Nerlandshornet.
Det er spektakulært ute.

 

Utsikt mot Runde

 

Vi nærmer oss Storevarden


STOREVARDEN

 

Vi går ned fra fjellet inn mot samme sti vi tok oppover.
Det er litt mere snø inne på fjellet – og det liker hunden Leia 🙂

 

Vakkert  med is.

Å gå nedover tar  på kroppen, og stive ledd gråter litt.
Protesterer ved å gi ut smerte. Nakken reagerer og knærne likeså……….. skuldre……. fotblad…. jadda…..
Man blir dritt lei av smerte.
Dritt lei av stive ledd.
Dritt lei av å være den som har fått disse plagene.
Men, slik er det å være revmatiker.
Hva skal man ellers gjøre og si?
Man må bare stå i det – trosse smerter og tøye grensene bitte litt.
Det hjelper ikke å skylde på dørstokkmila.
Det hjelper ikke å legge seg ned å synes synd på seg selv.
Det blir ikke bedre av det.

Nix!

Jeg vet at etter turen er ferdig – har jeg mestret ennå en gang.
Og muskler og ledd har fått ekstra smurning.
Kroppen er varm.
Det er det som hjelper meg!
Noen timer i fjellet gjør underverker selv om det koster.
Selvfølgelig koster det!

 

 

Men både jeg og hunden kommer oss både opp og ned 🙂
Godt lag og gode mål for dagen.
Så kan man hvile seg etterpå.

Være stolt!

Energien som siger på ute i naturen – bare å supe til seg alle inntrykk.

Se på denne flotte tusenfryden som stritter i mot kulde, vinter, stormer og det som er.

Jeg stritter i mot jeg også!
Kjenner på vondtene men ignorerer så godt jeg kan – for jeg vet at kroppen har godt av motstand.
Kroppen har godt av å bevege seg!

En herlig tur opp i fjellet.
Den dagen jeg ikke kan mestre det lenger, da vet ikke jeg.
Håper det blir mange år til!

 

 

 

 

#nerlandshornet #storevarden #fjelltid #norskukeblad #gåtilmånen #fibromyalgi #revmatisme #fjelltur #mestring #hundenLeia #isformasjoner #fotoglede #selfie #hobbyfotograf #natur #vakkertlys #turgglede #stiveledd #dørstokkmila

8 kommentarer
    1. Så vakkert, den vestlandske naturens stormakt! Jeg skjønner inderlig godt at du får klump i halsen! Men det tror jeg Naturen rundt deg også får! Du trosser Dørstokkmila, du trosser de Nedoverbakker du vet som kommer – mens du fanger inn det vakreste Naturen rundt deg har å by på! Ha en flott og energigivende lørdag på alle måter, og tusen takk for turen 😀 Klem

    2. De flotteste bilder fra en fin tur, Mette! Nei – dørstokkmila eksisterer ikke for deg – eller meg – det skal du være så stolt over! Du er flink! Gode klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg