stjernene…

 

Det kostar så mykje,
og er verdt meir enn du anar
Men kampen på innsida er ikkje enkel må du tru
Den er slettes ikkje enkelt slik det ser ut frå yttersida

 

Eg trur ikkje du ville truffe på innsida – i allefall ikkje på ein litt elendig dag
Då trur eg du hadde vorte blåst av bana
Eg står stødigt – enn så lenge
Kanskje ein dag blir alt så mykje betre
Det er det å tenkje på

 

For om ikkje…
Tenk om
Stjernene fell – ei etter ei, du ser det mest på klare kveldar når himmelen er som mørkast
Dei skin som klarast og er så vakre
Vi fell ikkje enno

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 


#tankerblirtilord #minedikt #etdiktomdagen #vifellikkjeenno

10 kommentarer
    1. Sterke ord fra ei sterk dame! Det koster mye ja, ingen tvil om det! Absolutt ikke alle som hadde klart å stå i det på samme måte som du gjør! Er så glad for at du deler og minner oss på at livet er det tøffeste vi har. Jeg har ikke sånne fysiske plager som deg – mine er psykiske. Men – ikkeno skal knekke oss, min venn! God klem kommer herfra <3

      1. Tusen takk min gode venn <3 Psykisk er tøffe kamper – det vet jeg <3 Og fysisk like så… Ikke noe skal knekke oss!! God klem 🙂 Vii er sterke!

    2. Nei, vi faller ikke. Vi klatrer opp og fortsetter. Eneste vi kan gjøre 🙂 Krumme nakken og gå på igjen. Og igjen. Lage seg de beste dagene vi kan, med det utgangspunktet vi har 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg