stopp karusellen..

 

Av og til ynskjer eg det, at eg sank tilbake til barneår.
Då tida ikkje gjekk for fort og evigheita låg framom meg.
Eg tenkjer slik av og til,
når eg innser at åra går så alt for fort.
Når eg innser at nokon er borte for godt,
og at vi ein etter ein brått forsvinn ganske fort.
Av og til tenkjer eg: “Stopp karusellen – eg maktar det ikkje!”
Av og til, men ikkje så ofte.
Det skal ikkje funderast for mykje på slikt.

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
(repost)

 

 

 

#minedikt #stoppkarusellen #repost #etdiktomdagen #repostminedikt #avogtiltenkjereg #åra #egmaktardetikkje

6 kommentarer
    1. Nei man skal ikke fundere for mye på slikt… 🙂 Men det går bare så alt for fort.. 🙂 Nyt søndagen langsomt… 🙂 Men det er kanskje nattevakt neste natt også ?

    2. Nei, lurt å ikke tenke for mye på sånt. Men litt må man ha lov. Jeg er enig også. Av og til vil man hoppe av, eller stoppe hele karusellen, så man fikk litt bedre tid 🙂

    3. Nei man skal ikke tenke så mye på sånt… men – jeg gjør det jeg også… stopp verden, jeg vil av…. jeg vil være den jeg er nå for bestandig…. klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg