storerunda…

MOLTUFJELLET

 

I dag ville jeg gå en lengre tur, og det blei
storerunda på moltufjellet 🙂

 

Og jeg som er glad i å starte med Storehanen og ta turen “med” sola… valgte i dag å begynne med Syrebakkane – “mot”sola..
Og jeg måtte rett og slett oppmuntre meg selv noen ganger – for å gå motsatt… mot sola… det er ikke morsomt.
Eller morsomt….
Jeg foretrekker å gå “med” sola –  og gå OPP Storehanen og derfra innover fjellet.

Men men… i dag vart det slik – og turen var herlig.

Det var spådd lavt skydekke – men jeg tenkte ikke på at det kunne komme skodde – selv om jeg så den lå ute i havet og trykka litt.

 

 

Ser tilbake på grusveien vi har gått oppover, og oppe til høyre ligger Storehanen som vi kommer til helt til slutt i dag, og nedstigning og rett til bilen som står parkert like ved grusveien til Storehanen.

 

 

 

Utsikt fra syrebakkane og ut mot Herøy.

 

Here ser vi mot bakken vi skal opp – til Sollia – som er andre toppen på turen 🙂

SYREBAKKANE  452 moh.

Vi koser oss !

 

Så er vi på topp nr to som er SOLLIA 660 moh.

 

Ser at det begynner komme noe skodde-slør rundt oss…
Hmmm   håper vi ikke går oss ville i skodda liksom…
Men tenker egentlig at det IKKE blir skodde rundt oss.

 

Utsikt til kremtoppene i #Sunnmørsalpene.

 

Vi har spist oss litt frempå og fått i oss litt drikke – både hund og menneske – og så går vi videre mot Hestefjellet.

 

 

Skodda kommer det mer og mer av…

 

 

 

Gult er kult i skoddeheimen – og for ikke å nevne pannebandet jeg fikk av mi gode venninne, Marie, for en stund siden.. varmer godt rundt ørene når vinden kommer snikende..
Også er det jo så fargerikt også da 😀

 

 

 

 

Så er vi ved HESTEFJELLET 621 moh
Og her er det kaldt og mye skodde så vi går rett forbi uten å skrive oss i boka…

 

 

Ned fra fjellet og sikter oss inn mot neste, som er Selsteinen…
Men det er bratt nedovere og må ta det forsiktig 🙂

 

 

 

 

Passerer også SELSTEINEN 598 moh
da det fortsatt er skodde og kaldt…
Kom ikke på at vi skulle skrive oss i boka før vi var nede av fjellet her egentlig…
Og egentlig så har jeg ikke skrevet meg inn i så mange bøker siden 12 mars… da Korona sa pang…

 

 

 

Ned fra dette fjellet også…
Og sikte oss inn på Storehanen..

 

 

 

 

 

 

 

 

Det merkes at vi nærmer oss siste topp, og utsikten blir litt annerledes enn bare fjell liksom.
Herøy havland og Ulsteinvik kommune i bildet.

 

STOREHANEN 471 moh

 

Vi ser ned mot Moltu og ut mot Herøy

 

 

Tror Leia er lykkelig over at turen snart er gjort   heheheheh…

 

 

 

 

 

 

Sola siger litt på igjen og skodda forsvinner sakte men sikkert rundt oss.

 

 

 

En herlig tur på 3-4 timer – i dag med litt mindre pauser enn vanlig, pga skodde og vind.

 

God trim og mestringsfølelse

 

 

#utpåturaldrisur #moltufjellet #storerunda #moltu #syrebakkane #sollia #hestefjellet #selsteinen #storehanen #fjelltid #hundenLeia #shetlandsheepdog #høstfarger #høstifjellet #høstpåsunnmøre #fotoglede #hobbyfotograf #hundeliv #skodde #lavtskydekke #fotografering #sjølfie #fjellfie #hundogmenneskepåtur #liveterbestute #natur

12 kommentarer
    1. herlig heten for en deilig tur ,jammen er du god som greier denne turen,så får du kvile etterpå ,selv er jo jeg megalei meg for att hælen setter en stopper for det skikkelig turane uten smerte ,i dag fikk jeg tildelt time til ortopeden på Åse ,ikke ante jeg att jeg skulle tilbake og hva skal jeg si til ham ? att han har ødelagt hælen min hmmm ,vi får se ,jeg skal iallefall ikke snitte opp igjen hælen det er sikkert

      1. Ja jeg er glad for det jeg klarer <3 Og jeg gir meg jo ikke heller hehehhe 😀

        Ja hva skal du si til den ortopeden??? Han har jo ødelagt hælen din… Om de kan snitte i den og du KAN bli bedre – tar du et snitt da??? klem

    2. Så flott tur! 😀 Får skikkelig lyst til å bli med deg, men det er nok for langt for meg nå for tida.
      Så da nyter jeg heller bildene dine, og blir med på tur på den måten 😄
      Tusen takk! 🥰 Klem

    3. Du gode min for en sprek dame du er.Flott bilder ble det til oss . Tusen takk. Jeg har bare gått en bitteliten tur i dag, men det var fint det også i solnedgangen. Ha en vakker kveld. Klemsiklem 🙂

    4. Slike turer liker jeg også å oppleve…håper helsa mi strekker til en dag. Knærne har streiket…men det går vel bedre etterhvert:)
      Herlig bilder av utsiktene og dere to. Fin pannebånd også:)

    5. Utrolig mange flotte bilder fra en nydelig tur.. takk og pris for at du ikke ba om å stemme på det fineste bildet 😀 Ha en flott fredag når den dukker opp der i vest 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg