suppe..

 

Det vart til ei fiskesuppe

Men tanken var “berre” Ă„ blande alt i kvit saus

Men sĂ„nn kan det gĂ„ – og fantastisk smak blei det
SĂ„ herved har jeg lĂŠrt meg Ă„ lage en fiskesuppe helt pĂ„ egenhĂ„nd 😀
Det er jo selvfĂžlgelig ikke vanskelig – helt sikkert ikke – men det er jo morro da – nĂ„r det blir til noe – og er vellykket

(jeg har alltid en pose med klippfisk/bacalao-fisk, i frysen)
Kjekt Ă„ ha!

Klippfiskbiter kokes over et par ganger for Ä fÄ bort en del av saltet
Eller legges i vann noen timer

SkjĂŠre opp poteter og gulrĂžtter

Kvit saus = smĂžr – lĂžk – laktosefri melk (fordi jeg mĂ„ ha det) og hvetemel – krydder er malt muskattnĂžtt og 1-2 tsj sukker
Det er slik jeg lager MIN kvite saus

Jeg tilsetter ogsÄ bittelitt chili fra krydderglass

Smaker til sausen
. har en désj sweet chili

Poterer og gulrĂžtter tilsettes sammen med kokt klippfisk

Mot slutten tilsetter jeg blomkÄl og brokkoli

Man kan ha i akkurat det man vil i slike retter!

 

12 kommentarer

Siste innlegg