svetten renner

FREDAGEN

starter med tidlig frukost og deretter suse seg avgårde til
AKTIVSENTERET i
Fosnavåg.

SPINNING-TIME
klokka 09.00

Og før spinning, litt styrketrening for skuldre.

Og det hjelper!!

TRENING HJELPER!!!

Jeg sliter med det meste av smerter i kroppen………….
I tide og utide……….

Det er rett og slett
“Kampen om tilværelsen og mot smerta”

Kroniske betennelser………….

Skulderen har fått kjørt seg siste året……….
og jeg med den…….

Men nå tar jeg tak igjen…….. for jeg vet at det er til slutt JEG som må ta dette taket.
Trene styrke.
Og hevelse og betennelse har avtatt!

Jeg har ikke smerte i ansikt og hode og skulder og nakke på samme måte som ved juletider – da jeg måtte stupe i pilleglasset og ta en solid sterk prednisolon-kur, som “bare” tok overflaten.

Men, nå er jeg i gang igjen!

BODYBALANCE

YOGA

SPINNING

Men, jeg prøver beherske meg, lytte til kroppen.
Trener bare bitte litt styrke  før spinning EN gang i uka.

Styrke får jeg fra YOGA og BODYBALANCE.

Trening er så viktig!

Og jeg elsker det.

Trening foran pille-kurer!

Elsker å kjenne meg i form – kjenne at kondisen forbedrer seg, og at kroppen blir sterkere.

Jeg har aldri noen garanti for når “ryggen ryker” – men den kan ryke bare ved å gå over kjøkkengulvet…..
Og ellers…. smerter…. de forsvinner ikke.
Betennelsene forsvinner ikke.
Det er jeg som prøver å begrense smerten og betennelsen ved å trene, og for meg hjelper det.

Så er jeg svett og fornøyd med dagens økt og kan fortsette med dagen videre 😀

 

 

#kampenomtilværelsenogmotsmerta
#revmatisk
#fibromyalgi
#skoliose
#kroniskebetennelser
#delvisuføretygdet
#hverdagenmedsmerter
#endorfiner
#treninghjelper

2 kommentarer
    1. Det er en kjempeherlig følelse når man er ferdig. Har selv kronisk betennelsesreumatisme, og jeg merker at trening er kjempegodt for meg. Selv om jeg trener har jeg smerter, men jeg holder smertene i sjakk.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg