ta tak…

 

 

Man må ta tak selv også… visstnok…
Men hvem vet ikke det liksom…
Jadda…

I allefall greit når en hører det fra høgste hold;
Ortopeden

Skuldra og nakken er så komplisert med trange kanaler til nerverøtter flere steder, at de KAN ikke operere – men det kan muligens bedres ved hjelp av trening
Operasjon  hadde vært greit om det var “bare ett sted” med trange forhold… Anbefales ikke i nakke rett og slett pga risiko for forverring

Styrketrening – og det har jeg gjort før også…
Så da er det å få tips med fysioterapeut – venteliste – men har snakket med de på telefon… og jeg har tatt et ekstra tak og meldt meg INN IGJEN på Aktiv treningssenter
Så her kommer jeg susende!
Gleder meg til gode styrketreningstimer og yoga og…
Jepsipepsi!
Må bare få unna den operasjonen i ryggen…
Så er det å ta fatt
For det er ingen andre som kan gjøre den jobben
Muskler som skal trenes opp igjen og vedlikeholdes – det er MIN jobb det

 

Som fastlegen sa til meg i telefonen:
Stress ikke og fokuser ikke på arbeidslivet utenfor hjemmets fire vegger akkurat nå, hva du skulle ønske du kunne og ikke klarer…
for akkurat nå er du fulltidsansatt med vedlikehold og reperasjoner fysisk OG psykisk…. for det går utover psyken dette… å gå slik… uten jobb og kollegaer og slikt og sånn….
En dag av gangen er mottoet selv om jeg favner flere dager på en to tre til tider fordi jeg vil så mye…
Roe ned…
Finne roen… styrken og motivasjonen
Jadda!

 

Styrke kommer ikke gratis!

 

#nervesmerter #minhelse

20 kommentarer

Siste innlegg