tåke

 

Den tanken eller ideen må jeg bringe videre
Akkurat dèt må jeg huske
Trenger ikke skrive ned, for skal huske det bare litt til
Men så husker jeg det ikke
Det som var så bra eller viktig, og som jeg selvfølgelig
skulle klare å huske til jeg satte meg ned, er som blåst bort
Hva var poenget i ideen eller tanken
Hva var budskapet
Det er totalt blankt i hodet

Tåke
Hjernetåke
Så ubehagelig
Husker ikke fra ene sekundet til det andre
Vrir hjernen for å komme på det, men det er som blåst
Sånn kan det også være om man har fibromyalgi
Og sånn er det…

Navn, ting, historier – poenget i en historie – så er det brått borte
Men kommer igjen når det ikke trengs
Jaja sånn er det her i verden
Noe husker man og annet ikke
Så kommer vel denne ideen jeg var bombesikker på å huske, igjen en dag
Eller om noen timer
Noe var det i allefall

 

Mette Jostensdatter Kvalsvik
10. august 2023

 

 


#tankerblirtilord #minedikt #etdiktomdagen

8 kommentarer
    1. Jeg tror noe kommer med alderen også, jeg er også sånn innimellom, uten fibromyalgi 😬Ting forsvinner 🙄Stort sett full kontroll, men noen dager helt på tur

      1. Ja den tåka kommer både i ung og voksen alder… ammetåke var det jo en del snakk om en tid.. så er det alle de andre tåkene…

    2. Sånn er det, og det er så irriterende 😁 Spesielt når det var så godt poeng 😄
      Skjer meg ofte, så jeg var lært med å skynde meg å skrive det ned 😀

    3. Kjedelig altså! Jeg skriver alltid ned alt, jeg, ellers husker jeg lite……….! Kom nettopp på noe nå – skal legge huskelapp på telefonen…. 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg