tĂ„lmodighet…??

 

Har du tÄlmodighet?
Og en annen ting..
Om du har vért i en stresset situasjon – slik som meg med “þyet”
Det var en stresset situasjon

Og nĂ„r du mottar informasjon – og sier ja til alt og egentlig ikke har fĂ„tt med halvparten.
Ligner litt pÄ nÄr moderen er hos legen og jeg mÄ vÊre fÞlge for hun hÞrer sÄ dÄrlig at jeg mÄ vÊre med og fÄ med ALL info.
Jeg tror at i slike situasjoner da man er dÄrlig, bÞr alle ha med en som lytter litt ekstra


Jeg fĂžler jeg  blir den hysterisk masete dama pĂ„ telefonen
.
Blir redd og stresset pÄ en mÄte

Lager meg scenario inne i hodet


 

 

Tirsdagen blei en slik dag da de fant ut HVA som feilte þyet
.
Og jeg fikk laser-behandling.

Fikk informasjon
 og husker hun sa paracet som smertestillende i etterkant, og at det tar tid
 og at jeg kom til Ă„ se ting flytende over Ăžyet mens Ăžyet reparerer resten


SÄ er jeg ferdigbehandlet og det gÄr et par dager og pupillen er fortsatt utvidet og det flyter i Þyet og jeg ser lysglimt den dag i dag.
Er dette normalt?
Hva var det egentlig legen sa

Skal det vére slik – var det det hun mente?
Husker ikke

OgsÄ ringte jeg legen igjen i gÄr
 hun ringte ikke tilbake


Mente hun at jeg hadde fÄtt den info jeg trengte og at jeg nÄ mÄ roe ned?
Jaja

Øyet ER bedre, men det flyter ting rundt og jeg ser fortsatt lysglimt

Er det normalt?
NÄ fÄr jeg ta det med ro noen dager.
Se om det gĂ„r helt over – og igjen ringe om det ikke er bedring..

Da ringer jeg nok optikeren min
 Vil ikke vére hun masete

Men det er ikke ok Ä gÄ for lenge med problemer pÄ Þyet.
Det stÄr i skrivet over her

Men jeg mÄ vel ha litt mer is i magen enn det jeg har hatt hittil..

 

 

#riftiretina #Ăžyeplage #Ăžye #hysterisk

10 kommentarer
    1. Noen ganger greit Ă„ ha is i magen, siden ting ofte ordner seg etter hvert, men skjĂžnner godt at du bekymrer deg. Og da skal du ha lov til Ă„ kontakte legen, synes jeg. NĂ„r jeg blir sliten og utmattet, kan jeg vĂŠre den som sier ja og ha, og egentlig ikke hĂžrer hva som blir sagt. NĂ„r jeg da plutselig blir klar over at jeg ikke har fĂ„tt med meg hva som er sagt, pleier jeg Ă„ si det som det er og be dem gjenta… Kan vĂŠre flaut, men nĂždvendig. Ellers pleier jeg Ă„ ha med penn og papir nĂ„r jeg er hos leger, siden jeg kan glemme, og dessuten holder jeg konsentrasjonen bedre da.

      1. Det er sĂ„ lurt, det du skriver her. Jeg bruker Ă„ notere ned i forkant av en legetime – da jeg sliter med fibromyalgi og diverse.. og er inne i en prosess med sykemelding og NAV… Det er dette med at man glemmer… og det er lurt Ă„ notere 🙂

        1. Ja, lurt Ă„ notere bĂ„de i forkant og underveis, nĂ„r man er i mĂžter med f.eks. NAV, slik som du kanskje er nĂ„. Lykke til! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg