tankespinn…

 

God morgen Norge!

En uvant lyd mot stuevinduet inn i morgentimene
Regnet som slår – vinden som pisker det mot vegger og tak
Det er mye vær i vente både her og der
Rasfarer
Skummelt er det

Jeg drømte i natt om vind som hadde ødelagt tak – minner meg om for mange år siden, da MITT tak (pappen på taket) ble revet av, i orkan-kasta fra sørvest

Vinden tar tak om det er fra sør eller nord
Det er skummelt uansett – når den får herje
Og det samme med nedbør
Blir det for  mye, ja da kommer rasfarer, flom…

Det har ikke vært så mye vær på disse kanter på lange tider nå
Vi har hatt en perfekt vinter kan man si
Så kommer januar og februar og kan være bra lunefulle
De har ofte stormer i rekkefølge innabords
Nå er det litt slik
Men vi står han av

Vi er ikke avskåret fra noe som helst

 

 

DAGENS BLOGGER:
Plass nr. 35 = Lenalykke
Plass nr. 57 = Hverdagsmagi
Plass nr. 85 = Lassel

 

 

28. januar 2016 – vann

 

28. januar 2017 – Vårlig

 

28. januar 2018 – Klubbdag med damene

 

28. januar 2019 – Sørpehimmel

 

28. januar 2020 – Om å inspirere hverandre – Dedicat

 

28. januar 2021 – Lykka

 

28. januar 2022 – Tankespinn inn i dagen

 

Og i siste linken her – januar -22 – kommer jeg over evaswindow
Eva ja… så ser jeg bildet av henne foran meg – og smiler
Jeg fikk ikke møtt henne, slik som flere her fikk mulighet til – på bloggtreff og slikt

Tiden flyr og vi med den
Og jeg synes jeg repeterer meg selv når jeg sier det… men det er jo sant!
Januar er snart over – og våren er på vei!

 

 

Stå deg vel

 

12 kommentarer
    1. god morgen ,ja det skal regne mye og i morgen aller mest ,da er det godt det er i dag vi skal til Ørsta i selskap og ikke i morgen ,for ja rasfaren blir stor .
      Eva ja ,jeg fikk treffe henne og hun var et nydeligt menneske ,trist hun forlot oss så altfor tidlig i livet .
      Håper du får en fin fin lørdag

      1. Ja i dag er det best å holde seg innendørs— Jeg skal ut i huset mitt en tur – men det er midt på dagen… forrhåpentligvis FØR det braker løst… 🙂
        Håper dere hadde en fin tur til Ørsta i går 🙂

    2. Kraftig vindkast og regn er aldri særlig morsomt nei. Her har vi hatt sol i dag, og akkurat nå driver sola og krabber ned bak åsen på andre siden av dalen. Håper resten av lørdagen blir god, klem 🤗

      1. Det er godt å se dere har fint vintervær på østlandet 🙂 Her kommer det nok til å blåse enormt i dag…. God søndag til deg :_D klem

    3. Masse tanker om været her, ja – man må være forsiktig!
      Sett på siste sesong av “Der ingen skulle tru at nokon kunne bu” – det er tøft bortover..
      Klem…🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg