tankespinn..

 

God morgen Norge!

Huhei hvor det gÄr

I dag skrives det 31. august 2023!
Jeppsipepsi!
Det gÄr unna fÄr man si

MÄ innrÞmme at tidenes FØRSTE julegave er i boks!
Det har aldri skjedd fĂžr
Jo, det skjedde en gang fĂžr – at jeg var tidlig ferdig med mange – men det blei bare tull – og alt mĂ„tte gjĂžres pĂ„ nytt, fordi jeg hadde glemt hva jeg hadde kjĂžpt, og fordi plutselig sĂ„ var ikke den gaven sĂ„ lur allikevel
 SĂ„nn kan DET gÄ 
Derfor handler jeg aldri julegaver fĂžr november, egentlig
Men altsÄ, EN julegave er i boks.
FornĂžyd med det!

Og, det er faktisk lenge til jul!

Og ellers..
Det er siste sommerdag i dag

Men, det kan komme flere sommerdager uansett
Indian summer er jo noe vi kjenner til bÄde inn i  september og oktober og av og til i november ogsÄ. Der sola varmer og en oktoberdag blir som en sommerdag i juli.
Jeg hÄper de som nÄ har hatt flom og regn i uoverskuelig tid, fÄr en god hÞst!

 

Den politikken
Man blir sÄ skuffet
Og sÄ tenker man; hva er det de driver med
Og da tenker jeg spesielt pÄ eldrepolitikken
De har sagt det samme i uoverskuelig fortid
Det er en skam!
Det er sÄ uverdig som det kan fÄ blitt
Kan ikke bare staten komme inn og bevilge sÄ og sÄ mange sykehjemsplasser der det trengs
La kommunene fÄ det belÞpet som trengs for NYE plasser
For vi trenger FLERE plasser – ikke “bare” pusse opp eldreomsorgen
Jeg bare lurer pÄ HVA ER DET DE STYRER MED?
Millionlþnner og toppledelser og toppsjefer og topp

Det sitter rett og slett for mange pĂ„ kontorer rundt om og skal deligere og deligere og lure pĂ„ og styre pÄ og skal ha sine lĂžnner hver eneste mĂ„ned
OgsÄ sitter det en haug med partier og bare krangler
Hva er det med dette landet?
Er det ikke nÄ vi burde smelle til med oljepenger for Ä stÞtte landet sÄ det ikke faller totalt mellom to stoler
Hanke inn industrien som er pÄ full fart ut av vÄrt land

NĂ„r ikke mennesker vil utdanne seg innen helse og omsorg

Sparing sparing og latterlig atter sparing
Hvorfor det?
Norge HAR penger!
Kjenner jeg blir eitrende forbanna og lei meg
NĂ„ mĂ„ disse partiene slutte Ă„ krangle – og heller bli enige om hva som er viktig – og Ă„pne pengesekken for eldreomsorgen og flere hender
Fy for en skam
Rett og slett
.
Og for ikke Ă„ snakke om sykehus, skoler osv
 Hva er problemet med Ă„ bruke penger som vi har?
Vi mÄ ta vare pÄ Norge!

Og for all del, jeg er ingen ekspert, men ser jo hvordan det er mange steder, og har erfart og erfarer selv – og det gjĂžr vi alle etter hvert
 erfarer
 Fortvilte pĂ„rĂžrende


Og den politikken; vi er bare mennesker alle sammen

Jepp!

 

 

DAGENS BLOGGER:

Plass nr. 12 = Audmarit

Plass nr. 34 = Martinehalvs

Plass nr. 62 = Elinweronikas

 

Samme dato fĂžr om Ă„ra:

31. august 2015 – Gryande – minedikt

31. august 2016 – Spire – her og no – minedikt

31. august 2017 – GrĂ„vĂŠret – minedikt

31. august 2018 – Fjellet kaller

31. august 2019 – ikke noe innlegg

31. august 2020 – heimafrĂ„ – minedikt

31. august 2021 – Gullfarga diamant – minedikt

31. august 2022 – VĂ„re dagar – minedikt

 

 

Lag deg en fin dag i dag 🙂

 

2 kommentarer
    1. god morgen ,der fikk du sagt det ,jeg er helt 100% enige med deg ,jeg fÞler att pengene sitter lÞsere nÄr det skal sendes miliarder ut av landet foor Ä hjelpe,det er fint Ä hjelpe men ikke pÄ bekostning av egne det blir feil ,hvem skal til slutt hjelpe oss ,tviler pÄ att pengesekken stÄr klar fra andre land den dagen vi trenger hjelp ,men jeg har stemt og da er det eldreomsorgen som har vÊrt mitt fokus

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg