Tankespinn

 

Jeg fÞler meg litt slik som Lillasjel av og til 
. det bobler over

. mottaker og formidler



. at mine tankespinn og skriblerier kommer her og nÄ og bare mÄ ut og ikke alltid har den Äpenbare sammenhengen.

 

Fþlelser – emosjonell til tusen


..
Og like kald pÄ den andre siden


.. nÄr valg taes blir de gjort effektivt og mÄlbevisst med Äpent sinn og av og til ikke til fordel for andre enn meg selv.

 

Og du mĂ„ ikke misforstĂ„ meg

.. Lillesjel er ikke slik



  (forstĂ„ meg rett)
hun gir – tar ned de gode ord til deg – formidler.
Jeg er IKKE slik som lillasjel


.. bare at en brÞkdel av meg sammenlignet seg med henne i dag, pÄ det emosjonelle planet. Dette med Ä tenke og gi gode tanker til alle.
Dette Ä ville rekke over alle. Men sÄ er jeg en egoist opp i alt ogsÄ.

 

Egosit.
NĂ„r jeg tenker pĂ„ meg selv og mine fĂžlelser. Jeg fikk en melding her i dag ang dette med fĂžlelser – men jeg kan ikke snu pĂ„ det jeg har tatt en avgjĂžrelse pĂ„. Jeg kan ikke vingle og rote det til  – for det blir ikke bra for den andre parten. I svake Ăžyeblikk kan man tenke at akkurat DEN avgjĂžrelsen var feil


.. kanskje skulle man prĂžve igjen?  Men sĂ„ kommer fornuften inn og forteller HVORDAN situasjonen er – og at ikke fĂžlelser og samvittighet mĂ„ ta overhĂ„nd. Tenk realistisk. Sortere tankene og fĂ„ frem akkurat det som er meningen. Ja, sĂ„ sĂ„rer du noen, for eget gode. Men slik mĂ„ det ogsĂ„ vĂŠre av og til.

 

Jeg vil sĂ„ mye for sĂ„ mange  – og glemmer meg selv av og til. Hva vil jeg? Joda, jeg vet hva JEG vil – men det er ikke alltid at akkurat det er oppnĂ„elig. Og sĂ„ rekker man ikke over alt 



..

Og hva har dette med Lillasjel Ă„ gjĂžre?
Nei  – kanskje bare fordi jeg tenkte pĂ„ henne i dag. Alle de gode ord hun gir ut til alle. Alt det gode hun sender ut til verden via energi. Tankens kraft.
Jeg er litt der ogsĂ„ – og der er sikkert du ogsÄ  – at du vil alle sĂ„ godt. Men rekker ikke over.
Av og til mÄ man vÊre egoistisk og andre tider ikke.

 

Emosjonell – man renner over av inntrykk og forsvinner inn i en transe.
Jeg fikk gode ord fra Lillasjel her om dagen



.
De stemte pÄ meg!

 

SĂ„ blir jeg av og til skremt over det gode og det onde, og jeg tenker at jeg like sĂ„ godt kan vĂŠre ond som god. Dette med manipulasjon – langt tilbake i tid da mange gjorde sĂ„ mye vondt mot enda flere. Hva fikk dem til Ă„ bli sĂ„ onde. Tankene – manipuleringen – kunne det vĂŠrt meg eller deg?

 

Som du forstĂ„r – tankespinn – det surrer og gĂ„r.
Det emosjonelle bobler over.

 

Jeg mÄ smile.
Hadde vi ikke vĂŠrt sĂ„ emosjonelle sĂ„ vet ikke jeg 😀

 

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
23.11.19

 

 

#tankespinn #emosjonell #lillasjel #blogg #transe #tanker #tankerblirtilord #boblerover #mottakerogformidler #tankenskraft

6 kommentarer
    1. Slik jeg har lĂŠrt deg Ă„ kjenne sĂ„ er det akkurat sĂ„nn du er. Raus ovenfor andre, omtenksom pĂ„ en sĂ„ utrolig flott mĂ„te. Men du mĂ„ ikke glemme deg selv. Jeg blir litt usikker av og til, men tror jeg skjĂžnner at ikke alt er helt som du skulle Ăžnske det var 🙂 Eller hĂ„pte, er kanskje et rettere ord. Jeg hĂ„per jeg tar feil, pĂ„ kort eller lang sikt 🙂 Masse lykke til og riktig god helg 🙂 Det fortjener du etter lange nattevakter 🙂

    2. skjÞnner veldig godt hva du tenker,om du skriver litt frem og tilbake sÄ gikk dette inn til meg,er litt der jeg ogsÄ om dagen,tankene det vonde ,det gode hvorfor ble det slik,sÄnn er livet og vi fÄr gripe dagen og lage oss gode minner :=) klem

    3. Her var det mange tanker ja, og jeg kjenner meg sÄ godt igjen. FÞlelsen av Ä ikke strekke til, av at jeg mÄ tenke pÄ meg selv oppi alt. Vi har visst lov til Ä vÊre litt egoisitiske.
      FĂžrst mĂ„ vi ta pĂ„ oss surstoffmaska selv, fĂžr vi kan hjelpe andre! Klem til deg 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg