tankespinn…

 

 

God morgen Norge!

Milde vinder har blåst seg innover landet, og is og snø har forsvunnet i rekordfart
Kan ikke huske sist det blåste så heftig som det gjorde i helga
Vi har vore velsigna med flott vinter på disse kanter
Stabilt
Det er sjelden kost her på sunnmøre – der snøen kommer og går og “sørpa” består

 

 

Det var dyrt på 80-tallet… det var visst det.. da jeg var 18 ish…
Jeg kan ikke huske det, at det var dyrt
Jeg klarte meg sikkert tålelig – med hjelp fra mine foreldre
Nyflyttet til Oslo og verden for mine føtter

Men hvordan skal det gå med de som skal etablere seg i dagens samfunn
De fattige forblir fattige og de rike blir bare rikere
Arv avler arv
Man må vinne i lotto for å komme over kanten

Forskjellene er så store

Skatter og avgifter kveler oss

Og allikevel bor vi i et så flott land som Norge – et rikt land, som gjør store deler av oss bare fattigere og fattigere
Hvordan kan det være lov – og hvordan går det an
Og hvorfor må mennesker flytte verdiene sine utenlands
Hvorfor kan de ikke bevare de i landet

Hvor er vi på vei
Hva er viktigst
Griskheten regjerer

Noen klarer aldri komme over fattighetsgrensa
Hvorfor
Og hvor går grensa

 

 

Det utrulige – fra 24.01.2022

Aldri – fra 24.01.221

 

DAGENS BLOGGER:
Plass nr. 35 = Siljebjornstad
Plass nr. 57 = Natheless
Plass nr. 85 = Luckyluka

 

 

🌸 Stå deg vel 🌸

 

11 kommentarer

Siste innlegg