tankespinn

 

 


Slik skal jeg aldri bli!

 

NĂ„r jeg var 15 Ă„r var de pĂ„ 20 Ă„r “voksne”.

NĂ„r jeg var 20 Ă„r, ja da var de som fylte 30 Ă„r, “haug-gamle”.

NĂ„r jeg fylte 30 var det helt ok og det var en evighet til jeg skulle fylle 40.

NĂ„r jeg fylte 40 var det ogsĂ„ helt ok og det var fortsatt en evighet til jeg fylte 50 – midtlivskrise og “gammel” liksom



Men nÄ har jeg passert 50 og kan ikke huske nesten, nÄr det skjedde, selv om jeg hadde stor feiring.
Var det en slik “utavsegselv-opplevelse” ??

Midtlivskrise?
Er jeg over 50?
Jeg har nettopp fylt 51 kom jeg pÄ   ..
Og nÄ begynner de som er fÞdt samme Är som meg, Ä fyllte 52


.

Alder





Et tall
..

Ja, da jeg var liten og mamma var i 30- Ära

.. da gjekk hun med hÄrruller og skaut, og hadde disse flotte klÊrne fra 60-tallet som vi liker Ä strikke og sy og bruke igjen nÄ.
Hun var typisk husmor – hjemmevĂŠrende helt til pappa blei syk og hun mĂ„tte ut i arbeidslivet.

Jeg ligner slettes ikke pĂ„ de som var 50 da


. “fĂžr i tiden” for de var jo utslitne av hardt arbeid og “gamle” nĂ„r de passerte iallefall 40.
Jeg er ikke utslitt pÄ samme mÄten.

Jeg elsker Ă„ gĂ„ i fjellet, rusle langs fjĂžra, vĂŠre med venner, gĂ„ pĂ„ kino, vĂŠre meg selv, vĂŠre aktiv, vĂŠre i arbeidslivet, og gĂ„r i superduper herlige klĂŠr som jeg tror passer til meg pĂ„ 50 pluss 😀

Det er ikke slik lenger at “kan jeg gĂ„ i det da” ??

Det meste passer de fleste og moten er for alle aldersgrupper.

Og vi blir yngre og yngre som 50-plussere – og vi holder oss da jammen bra??!!

Vi trener og er aktive uten Ă„ legge oss under kniven



.
Ja, noen legger seg nok under kniven og fÄr fikset bÄde det ene og det andre



.
Men, det er ogsÄ fint Ä se linjene og mimikken i et ansikt med levd liv.

Jeg skulle aldri bli det jeg sĂ„ foran meg da jeg var “ung”.

De pÄ 30 da jeg selv var under 20



..
De pÄ 40 da jeg selv var under 30



De pÄ 50 da jeg selv var under 40


.
Men
..

NĂ„ har jeg passert alle disse “haug-gamle” aldersgruppene og fĂžler meg fortsatt som 35 🙂

Er ikke jeg heldig vel???

Jeg er meg og tar det som det kommer – og man kan vel tenke som sĂ„ at man er heldig man er der man er 🙂

Om du ikke har lest innlegget mitt om

FEMTI PLUSS

sĂ„ bare klikk pĂ„ linken over, sĂ„ kommer du dit 🙂

 

Ha en fin dag der du er!

 

 

 

#femtipluss #alder #overfemti #tiden #tirsdag #blogg #link #aldererbareettall #tankespinn #minedikt

7 kommentarer
    1. Ja, tidene har endret seg 🙂
      NĂ„r jeg kommenterer her i heimen at jeg er gammel, fĂ„r jeg olme blikk til svar, etterfulgt av kommentar om at DET stemmer slett ikke. SĂ„ barna vĂ„re ser nok ikke pĂ„ oss som vi gjorde pĂ„ vĂ„re foreldre 🙂 Tidene har endret seg 🙂

      ♄

    2. Herlig, for akkurat sÄnn er det bare. Men fortsatt er jeg eldgammel for de som er tjue. Men det er helt greit Ä vÊre over 60
      ogsĂ„.Vi er heldige som er i sĂ„ god form og kan glede oss over livet. Klem 🙂

      1. Ikke sant!! Nei nĂ„r man havner der selv sĂ„ er det liksom ikke sĂ„ farlig lenger 😀 klem til deg kjekke Margrethe <3

    3. Et herlig innlegg om livet slik det er. 🙂 Jeg er jo noen Ă„r eldre enn deg, men fĂžler det litt sĂ„nn som deg. Har liksom stoppet litt pĂ„ 40 tallet i hodet jeg. 😉 Men helt greit at jeg snart fyller 57 Ă„r ogsĂ„…har jo fortsatt livet foran meg!
      Herlige bilder ogsĂ„. Fortsett Ă„ nyte livet! 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg