the road we have walked..

 

The road we have walked…

Veien – frem og tilbake har vi tråkket denne veien – rundt og rundt i bygda – alltid noe nytt å se allikevel 😀
I går da vi vandret en runde, hørte jeg en lyd, tauet som henger i flaggstanga lå og slo i vinden, og laget en lyd som sendte meg tilbake til barndommen
Den lyden, vinden som slår tauet inni flaggstanga – jeg har vokst opp med den lyden 🙂
Og i går blåste det storm…
Og minnene kom stormende forbi i hodet
Veien jeg har gått og som jeg kjenner inn og ut..
den gang det var grusvei – mindre bebyggelse –
flere barn i bygda og vi var liksom på en annen planet her ute
Visste ikke så mye om hva som skjedde andre steder
Leken, sykle, løpe, rope og ha det gøy –
sorg og slossing,
venner og uvenner,
skolegården, barneskolen, klasserom og alle som var der
Tryggheten
Alt som følger med i et barn`s liv…
minner som kommer opp langs veien – fra en flaggstang som lager lyd i vinden

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Denne veien – minner – det er fint det 😀

 


#theroadwewalk #bygda #kvalsvika #mulevikvegen

5 kommentarer

Siste innlegg