tiden..

 

Tiden
Hvor har den blitt av
Du tenker det nÄr du gÄr der sammen med en voksen gutt som har blitt mann
Den fĂžrstefĂždte – sĂ„ stor og flott
og den andre store og  flotte, som ringer deg pÄ telefonen fordi han synes det var gÄtt for lang tid siden vi snakket sist
Morshjertet
Tiden

 

Hvor har den blitt av – og du ser den gĂ„r ved siden av deg
Tiden og guttene
Og nÄr tre generasjoner mÞtes, stÄr jeg midt i
Har tiden stoppet for meg – og de andre gĂ„r med

Mine vakre gutter, stjernene i livet mitt
FÞlelsene ligger pÄ utsiden og stoltheten er sÄ stor
Men de har blitt voksne og jeg med de – voksen og mamma
Mamma til to og datter midt opp i alt
Tiden

 

Tantejenter og tantegutter
Sþsken og onkler og tanter og 
.
Vi er der – noen faller og har falt fra
Men VI er her ennÄ
I tiden – og innhalerer fortiden i store drag, av og til
Den gangen de var sÄ smÄ, og morshjertet var livredd for alt som kunne skje
Og fortsatt, i voksen alder, er morshjertet livredd for alt som kan skje
For sine – for sĂ„ mange


 

Beskyttelsestrangen – savnet av den fortiden som egentlig var sĂ„ travel men ogsĂ„ sĂ„ god
Lukten av baby, barn, litt voksen og voksnere
Alltid mine
Uansett om jeg mÄ gi de bort til andre
Ikke helt,, men sÄ langt bort at de klarer seg selv og starter sine egne liv
SĂ„ er jeg her da – og ser de pĂ„ avstand
Tiden og vi
KjĂŠrligheten og godheten har aldri vĂŠrt stĂžrre

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
oktober 2022

 

 

#tidenogvi #tankerblirtilord #minedikt #etdiktomdagen

6 kommentarer
    1. Ă…Ă„, sĂ„ vakkert skrevet! Og sĂ„ godt som jeg kjenner meg igjen đŸ„°
      Godt Ă„ ha fĂ„tt oppleve bĂ„de spebarnstiden, og Ă„ se de vokse opp đŸ˜€â€ïž

    2. Akkurat de samme fĂžlelsene som jeg kjenner veldig pĂ„ om dagen! Lille gutten min som er sĂ„ stor og voksen og har blitt pappa. Lille jenta mi med sine utfordringer og med sin gode kjĂŠreste! Jeg er alltid engstelig for at noe skal skje dem – Ăžnsker fortsatt Ă„ gjemme dem inntil meg – men de er i fritt driv i egne, voksne liv! SĂ„ har jeg pappan min – sĂžster og familie – et par tanter og noen sĂžskenbarn….! Ingen stor familie lenger, men akkurat passe! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg