til kaffien…

VAFLER

 

Når man feirer bursdag så må man ha noe søtt til kaffien,
etter en god middag,
som denne gangen var
Bacalao

 

Og i dag blei det hjemmelagede vafler:

4 egg
8 ss sukker  eller 4 om du vil ha mindre sukker i
Piske til eggedosis

 


Jeg hadde noen rester i kjøleskapet av vaniljesaus og rømme…
Moderen er laktoseintolerant så her må det slike varer til i dagens matlaging

 

2 dl havregryn

 

 

4-5 dl fibramel

 

 

1 tsj bakepulver
1 tsj vaniljesukker

 

 

smelte ca 100 gr smør og bruke litt ekstra smelta smør til å smøre vaffeljernet om nødvendig…
Jeg må smøre mitt!

 

Når alt er blandet – har man en god røre.

Melken tilsettes litt og litt etter hvor tykk røre du vil ha.
Men ca 4-5 dl melk tenker jeg kan brukes…
Men jeg hadde da vaniljesaus og rømme i, ekstra, og trengte ikke så mye melk denne gangen.

 

 

Klar for steking!

 

Og klar for eting!

 

 

 

#hjemmelagetvaffel #fibramel #havregryn #oppskriftpåvafler #vaffelkake #vafler

10 kommentarer

Siste innlegg