tilfeldigheter …

 

Tidlig morgen og kjører mot en  ny dag på jobb.
I bilen kommer det en tekst inn i hodet.
Noe jeg har lært i barndommen.
Kommer bare på starten..

 

Jeg forteller min kollega, mens vi står i garderoben, om orda som kom dalende….
En fin sang, sier hun.

 

Ordene fra sangen blir værende rundt meg i hodet, hele dagen.
Etter middagsservering skal vi sitte litt, og jeg passerer pianoet vi har på jobb.
Jeg kikker tilfeldigvis på boka som står oppslått – med klesklype, for å holde boka åpen,
og der står den, sangen som har surret i bakhodet hele dagen på jobb.
Nei, nå tuller du, sier min kollega, dette har du laget til….
Nei, det har jeg ikke…
Også må jeg fortelle alle  hva som var så overraskende med hensyn til boka på pianoet og hendelsen om morgenen.

 

 

 

INGEN ER SÅ TRYGG I FARE

 

Ingen er så trygg i fare
som Guds lille barneskare,
fuglen ei i skjul bak løvet,
stjernen ei høyt over støvet

 

Herren selv på Sions berge,
for sitt folk er skjold og verge
Han seg over oss forbarmer,
bærer oss på faderarmer

 

Ingen nød og ingen lykke
i fra Ham oss bort skal rykke
Han den beste venn blant venner,
all vår trang og lengsel kjenner

 

Hva Han tar og hva Han giver
samme fader Han dog bliver,
og hans mål er kun det ene,
barnets sanne vel å tjene

 

Fryd deg da du lille skare,
Jakobs Gud deg vil bevare,
for hans vilje må jo alle
fiender til jorden falle

 

Lina Sandell-Berg

 

 

 

Hvorfor akkurat denne kom ned i hodet i dag, det vet jeg ikke.
Men slik er det av og til.
Og den rørte ved noe….

 

 

 

 

#ingenersåtryggifare #linasandellberg

10 kommentarer
    1. Så rart og herlig det var 😀 Tilfeldigheters små puss kan være veldig spesielle. 😀 Mener å huske den sangen., enkelte strofer i alle fall, fra forna dar… som det sies 😀 En flott opplevelse og takk for deling… 🙂 Håper det ga deg en god og fin følelse 🙂 Klem

      1. Jeg har jobbeehelg, og var oppe sykt tidlig i går…. vel hjemme etter jobb, lufte hund. Så laget jeg meg pizza og spiste alt for mye…. og deretter en pose med godterier………. alt for mye…. og var super trøtt før 22.00 og hoppet til køys. Stappmett og vondt i magen hele halve natte 😀 Og nå er det morgen og ny dag og ny arbeidsdag – kveldsvakt 😀 hehehehe sånn er det av og til, iallfall når jeg forspiser meg på hjemmelaget pizza 😀 klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg