tomater tomater…

NÅR MODNER DE?!

 

Tomater i lange baner 😀

Men det tar sin tid dette – med en begredelig sommer og lite varme ….

Meeen se her da!

Og bloggeren FRUENSVILJE (Connie) har rådet meg til å klippe av mange av blomstene som tar næring fra tomatene som vokser… og nå har jeg snauet og klippet og rensket ut masse.

Sakte men sikkert  blir det noe her

 

 

Og et par solsikker har gjort sitt… men det kommer flere… kanskje blir det noe eller kanskje ikke… enn så lenge vokser de her da…

#tomater #solsikker #nårmodnerde

14 kommentarer
    1. bare klipp vekk ALLE blomster for det blir ikke mer i år ,og tomatane blir modne ,jeg har plukket inn grønne tomater som har blitt modne av å ligge i en skål på kjøkkenbenken :=) så fortvil ikke

      1. Tusen takk! Ok klippe vekk ALLE ja… må ta en runde til jeg da 😀 Etter innhøsting… kan de stå slik over vinteren og detkommer nye tomater der? Eller er det engangs planter dette? 😀

    2. Herlig med tomater. Jeg fikk en hel haug røde i går av min mamma. Der var det også en del grønne, men de lages det chutney av og det er supergodt til risretter. Jeg forsøker å få tak i grønne tomater hver høst jeg, men det er ikke lett, så dine modnes nok de også, for de blir som regel røde. Flink du. Klemsiklem:)

    3. Det ser ut til at du får en fin odling med tomater. Min plante kom sent i gang, og foreløpig har jeg bare fått blomster på den, så jeg tviler vel på om det blir noen tomater i år. Ha en fortsatt fin onsdagskveld, klem 🤗

    4. Så utrolig kjekt det er med medbloggere.🤗
      Det er svært ofte noen andre som har gode råd å komme med. 👍🏻
      Tomatene ser veldig fine ut og det er jo nesten utrolig at det vokser noe som helst etter denne sommeren.💦

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg