trÄden..

 

 

SlÄ pÄ trÄden

Eg skal ta Ă„ “slĂ„ pĂ„ trĂ„den” og hĂžyre

Det slo meg brÄtt at det var rart Ä hÞyre
Dette eg har hÞyrt gjennom heile oppveksten, var brÄtt rart
Kvifor brukast det uttrykket
Eg trur ikkje eg har brukt det
“Eg slĂ„r pĂ„ trĂ„den nĂ„r eg veit”
Men det er vanleg blant den eldste generasjonen
Eg ringer – eller vi ringast
SĂ„ snakkast vi ved
Kansje vi berre meldast
Av og til blir det berre rart uansett
Men, eg slÄr pÄ trÄden ein dag


 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

#tankerblirtilord #minedikt #etdiktomdagen

7 kommentarer
    1. Minner i dette ja. Bruker uttrykket enda jeg nĂ„r jeg skal ringe noen med Ă„ sĂ„ at jeg slĂ„r pĂ„ trĂ„den enda mobilen er trĂ„dlĂžs 😂 Jeg er vel kanskje altsĂ„ sĂ„ 1966 đŸ€ŁđŸ˜‚

      Ønsker deg en kjempefin tirsdags ettermiddag â€đŸ˜Š

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. hehehe joda det er nok mange fra vĂ„r generasjon ogsĂ„ som bruker det. Vi har ho vokst opp med Ă„ hĂžre alle si det 🙂

      1. Ja ikke sant 🙂 Mamma bruker det ennĂ„.. “slĂ„ pĂ„ trĂ„den” og sikkert hennes generasjon og kanskje noen fra vĂ„r generasjon ogsĂ„ 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg