trafikk

 

Kva er ein perfekt sjåfør
I allefall…
Å kjøre 60 i 80 sona
og 80 i 60 sona…
Nokon har all verdens av tid… mens andre ikkje har det…
Og aldri bruke blinklys inn og ut av rundkøyringar,
og svingar generelt
Nei, kvifor bruke det då…. her kjem eg!
Nokon har det slik
Og det er faktisk veldig irriterande
Eg er vel aldri slik….  eh..
Og dei som køyrer forbi i ein livsfarlig situasjon og blinkar seg så av vegen i neste avkøyrsle
Åh herremin altså…
Vi blir vel aldri kloke på trafikken og dei som er på vegane
Og for ikkje å snakke om dei som må ligge klint opp i ræva, nesten
Då er det fristande å late som om det kjem eit lite dyr eller noko, over vegen,
og ta ein bråstopp
Den tenkjer eg satt….

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 


#tankerblirtilord #etdiktomdagen #minedikt

10 kommentarer
    1. Jeg har tenkt det også mange ganger når vi er på veien. Det er flere som utsetter mange i fare❤️ Jeg beundrer min mann som er min sjåfør. Han utsetter ikke seg selv eller andre i fare❤️

    2. Der er det nok mange som kjenner seg igjen, og herlig skrevet om disse trafikksituasjonene 😊

      De som ligger langt under fartsgrensen er faktisk nokså trafikkfarlig, for de skaper farlige situasjoner med forbikjøringer.

      Man skal tilpasse farten sin. Det betyr ikke ligge under. Som f.eks. på noen veier vi har i Trøndelag hvor det er 80 sone, og så kommer du til en tunell. Har sett at noen kjører 80 utenfor tunellen, men inne i tunellen ligger de i både 50 og 60 km/t.

      Tilpassing i trafikkbildet er viktig.

      Ønsker deg en superfin tirsdags ettermiddag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg