tre ønsker

 

 

Om du hadde tre ønsker,
kva ville du da ønske deg?
Kva ville du ønske først og sist?
Hadde ønska komt som perler på ei snor?
Hadde ønska vore for deg eller for dei rundt deg?
Å få utdelt tre ønsker kan ikkje være enkelt.
Kanskje ønska du at du ikkje fekk dei, ønska.

Du kan ønske tre ting, enten for eiga vinning eller andres vinning.
Men du rekk ikkje over alle, innser du.
Er det då bedre å legge ønska til side?
Det er ikkje enkelt.
Du fĂĄr stor rikdom.
Kva velger du?
Tre ønsker.

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
(repost)

#treønsker #repostminedikt #repost #etdiktomdagen #poesi #dikt #tankerblirtilord #minedikt

6 kommentarer
    1. Stor rikdom, altså i form av en diger lotto-gevinst? DET hadde vært noe det. Selv oppi denne pandemien vi er i nå. Da ville jeg ha delt ut nok til barna våre slik at de kunne bli kvitt noe av gjelda. Og slik at min eldste datter kunne ha kjøpt seg større hus nå som de er blitt så mange. Men det er kanskje fem ønsker det, i og med at vi har fem stykker? Hvis det går under ett så var det punkt nummer 1. Nummer 2 måtte være å sette av en passe stor sum på barnebarnas kontoer, så de hadde noe å starte med. Nummer 3 var å få ned egen gjeld, slik at pengene vi tross alt får inn hver måned kunne gått til vedlikehold av huset, og en ferie eller tre når alt normaliserer seg igjen.

    2. Tre ønsker i denne tida…… 1. at korona bare forsvant igjen 2. at jeg torde gjennomføre alt jeg ønsker 3. at jeg kunne vinne litt penger sĂĄnn at bĂĄde jeg og ungane kunne ha litt ĂĄ gĂĄ pĂĄ!

      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg