trening… full skjerpings…


TRENING ER VIKTIG!
Investere i egen helse for å klare hverdagen og styrke egen helse

 

RUTINER I TRENING

 

De kommer og går det er helt sikkert, trenegleden og rutinene…
Og siste halve året har det helt gått i glemmeboken nesten, utenom de daglige gåturer.
Det går ut over muskler generelt å IKKE trene.
Og jeg er opptatt av trening og vedlikehold av kropp!

Det har jo sine grunner… jeg har noen utfordringer med helsa… Men savner å trene aktivt!

Så nå tar jeg tak! Igjen!

Trappen hos C er god å bruke!

Trener armhevinger og triceps i trappa.
Jeg er litt opptatt av å ha muskler/være muskuløs… så her er det 10 av hver i starten og øke etter hvert. For etter som dagene går, klarer man flere og flere av øvelsene.

Så trener jeg mage ved å støte albue mot kne – motsatt – høyre albue til venstre kne og omvendt 🙂
Og her startet jeg med totalt 50 også økes det på 🙂

 

Her skrev jeg at rokkeringen var tatt frem igjen 🙂
Og jeg bruker den hver dag en liten runde.
Den første tiden gjør det bitte litt vondt men så blir man herdet 😀
Ja, for du ser at ringen er bulkete – så her er det krefter som kommer slående inn i midjen må vite.

 

En annen treningsmåte er YOGA
Og det er også noe som har gått mye i glemmeboka pga belastning på spesielt høyre skulder og hånd.
Men, jeg vil ikke stoppe opp… og kjenner at jeg må ta opp tråden igjen, og forsiktig trening er ikke feil 🙂

 

Her er det bare å stå på!!!

Trening er ferskvare!
Muskler er ferskvare!

 

#trening #armhevinger #rokkering #triceps #vedlikeholdavkropp #ståpå

18 kommentarer
    1. du er flinke og trening er viktig ja ,jeg sier til meg selv att hagearbeidet jeg nå driver med er styrketrening ,jeg er støl i hele kroppen ,i dag skal noen busker tar opp og flyttes da dei ikke trives der dei nå står ,så da må musklane fram for å få dem opp av jorden,ha en fin dag

    2. Ja, huff!
      Trengte en liten påminnelse der. Takk skal du ha.🤗 Jeg må definitivt skjerpe meg litt nå. Det har blitt mange gåturer, men lite muskeltrening. Ha en fin treningsdag!🤗

    3. Ja, det er ferskvare, virkelig. Jeg har også kjent på det der. Men føler at jeg har startet i hvert fall på litt mer styrke. Noen minutter hver dag gjør jo mye! Lykke til med ditt 🙂

    4. Nå har det gått litt lenge siden jeg brukte rockeringen, så nå gjør det sikkert litt vondt igjen 😀 Må til med ørlitegrann trening igjen jeg også, men går mye ute ihvertfall, så det gjør godt for kroppen det 😀
      Du er flink! 🥰

    5. Jeg gikk to ganger i uken å trente før Covid, og så trente jeg på de øvelsene som gikk å gjøre hjemme hver morgen. Etter hvert avtok det, og treningen gikk helt i glemmeboken. Kjenner på kroppen at det er på tide å komme i gang igjen nå… Så takk for påminnelsen, og lykke til med din trening 😊

      1. Ja, et blikk eller TI var det som gjorde at NÅ er det full skjerpings! Har noen klær jeg vil inn i og bruke uten å føle meg uvel 😀

    6. Trening og muskler må til! Ser at vi har lik rockering – jeg bruker også min fast, men nå bare to ganger i uka – et kvarter hver gang! Den er tung og tar godt (da jeg begynte for mange år siden sa min da lille sønn at den var så tung at den slo bort flesket, hihi….)! Liker å trene styrke – moro! Du er flink som tar litt hver dag altså! Klem <3

      1. Det blir ikke hver dag selv om jeg vil det 😀 Du er jammen tøff om du klarer 15 minutter… føler liksom at rockeringen dabber av av seg selv etter noen minutter og det er vel da JEG må trå til og bruke krefter på den 😀 Vi trener på! klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg