trening = lykke

Min helse krever trening.

Min kropp krever trening.
I og med jeg har fibromyalgi, skoliose………sliter med betennelse i hele kroppen, slitasjegikt………
Så er det dette jeg mestrer og trenger i hverdagen.

Men mest av alt; jeg krever trening for å klare dagen i dag og dagene fremover.

Trening for meg er medisin nr 1.

 

Kondis, muskler, styrke, utholdenhet = ferskvare

 

Du må gjøre det selv – det er ingen som kan gjøre det for  deg.

For min del er det

SPINNING

STYRKETRENING

YOGA

BODYBALANCE

som er tingen – og det jeg klarer og mestrer.

 

 

Ja om en ikke tar med de daglige turene jeg tar uansett da.
Men de turene gir meg ikke den styrketreningen og balansen i kroppen, som jeg i tillegg trenger.
Turene ute i naturen gir terapi på en annen måte 🙂  Og det er der jeg finner roen ved å nyte lyset, fotografere og jobbe med tankene.
Mental helse.

 

Så derfor går jeg på Aktivsenteret og trener styrke og balanse.

Trening er viktig i min verden.

Jeg trener ikke for å SE bra ut men for å føle meg bra.

Jeg sliter med en kronisk betent skulder/nakke – som gir utslag i hodepine, daglige smerter og hevelse. Og det å trene styrke på skuldre og nakke er viktig. Treningen gjør at det sirkulerer og åpner i trange forhold. Og når sirkulasjonen får boltre seg forsvinner betennelsen bittelitt og gir meg bedre dager.

Trening er vitkig – og for meg ren livskvalitet.

 

FYSISK PSYKISK MENTALT

 

 

 

#livskvalitet #trening #fibromyalgi #revmatisme #treningerbra #musklererferskvare #treningerviktig #spinning #yoga #bodybalance #styrketrening #minhelse #aktiv #treninggirglede #lykkerus #endorfiner #mentalhelse #psykiskhelse #fysiskhelse

4 kommentarer
    1. Jeg skulle ønske jeg kunne trene jeg også, men turene er max det jeg kan klare, og da er jeg utslitt etterpå, og i noen tilfeller også sengeliggende.
      Men jeg ser veldig godt hvorfor trening er bra, både for deg og alle andre. Og bonusen er at DU ser flott ut, enten det var målet eller ei 🙂

    2. ja det er sant,en god og velfungerande kropp må jobbes med,det kan iallefall jeg skrive under på etter mange uker i stolen uten å kunne gjøre så mye,fortsatt ikke mye jeg gjør hos fysioterapauten,men herremin så svett eg blir,kondisen har dalt helt ned i kjelleren disse ukene :=)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg