trommestikker

 

 

 

 

Se på meg da, når jeg løper hjemover!

Jeg løper sinnsykt fort!

De andre sitter på melkerampen og skal se meg fly nedover marka,

forbi hesjane.

Nyklipt mark og barbeint.

En fin sommerkveld, barbeint, shorts og t-shirt.

Brune føtter og armer.

Lett på beina og tynn som ei flis.

Så løper hun og føttene går som trommestikker.

Nedover og nedover.

Det kiler under føttene og hun føler seg fri som fuglen.

Så er hun fremme ved gjerdet og huset.

Snur seg og vinker.

De andre står og vinker tilbake.

Hun løp fort.

Veldig fort.

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
15.07.19

 

 

Dette minnet kom til meg her om dagen, og blei forsterket i dag da jeg var innom Heidi og las innlegget om Svigermors rosebusk 🙂
Og da gjekk selvsagt turen forbi bestemor og bestefar-huset og rosebuskene der og marka jeg løp så fort jeg kunne på, i dagens første tur med hunden 🙂

 

 

SVIGERMORS ROSEBUSK
AV
HEIDI ASPLUND AASTUM

 

 

 

 

Ha en flott dag!

 

 

 

 

 

 

#minedikt #etdiktomdagen #minner #thegoodolddays #mandag #løpefort #trommestikker #barbeint #tshirt #shorts #løpefort #sepåmeg

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg