trygge rammer…

 

 

Når man havner litt uten for sine trygge rammer og rutiner…
Tilpasse seg.
Prøve noe nytt, men det føles så feil.
Sukk, så godt å være tilbake.

 

Ja, ok.
Man må prøve litt.
Utfordre seg selv.
Ikke tråkke rundt i samme ringen, runde etter runde.
Men stabilt trygt er godt.
Og rutiner er kommet for å bli.
Når de forsvinner mister man noe….
Tilpasse så godt man kan, men ikke utslette.

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

 

 

#minedikt #etdiktomdagen #utslette #utfordre #stabilt #rutiner

10 kommentarer
    1. Fint…rutiner er viktig…Noe nytt er skremmende..Men må jo forsøke seg litt da..Og spørs hva det er. I morgen skal jeg være utplassert på ny jobb med nye mennesker…Det er bare for en uke. Men føles litt rart! 🙂

      1. Oj så spennende da – og kanskje litt skummelt – jeg hadde kjent på mange følelser ang ny jobb og nye mennesker. Utfordrende!

        Lykke til med morgendagen og uka – men først; fortsatt god søndag til deg 🙂

    2. Liker best rutiner jeg.LIker ikke SÅ godt nye utfordringer nei…Men jeg MÅ i jobben nå, stadig nye ting.SÅ venner meg kanskje… 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg