tynn..

 

 

Tjukk eller tynn
tynn eller tjukk
slank
slankare
slankast
Åh du er så tynn, kan ein seie
Ein seier aldri; Åh du er så tjukk
“Nei så tjukk du har blitt…”
Eller kanskje ein ymtar fram på; har du lagt på deg litt?
Men tynn, det får ein høyre stadig vekk
No må du ete – ete ikkje du?
Du må få i deg mat!

Kva veit ein eigentleg, og kva sårar mest
Uvitenheita eller kommentarane
Begge dele sikkert
Kanskje er det for å bry seg, blande seg eller…
Kanskje det å trå varsomt er å bry seg like mykje
Men kven veit kva som sårar og ikkje
Det er betre å bry seg ein gong for mykje uansett
Men du har vorte tynn då…

Skal ikkje du smake kakene?
E du på slankekur?
Du må ikkje bli tynnare no, du treng å få kjøt på beina
Dei velmeinande kommentarar ein elskar å høyre…
Tynn eller tjukk
Slank eller sånn passe
Frivillig eller ufrivillig
Slik midt på – men ikkje for tynn
Du er for tynn
Den evige kampen

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

#minedikt #etdiktomdagen #tankerblirtilord

6 kommentarer
    1. det er sant ,men det kan være flere årsaker til att en er tykk eller tynn ikke alltid en greier å gjøre noe med det ,da jeg gikk på barneskulen ble jeg mye mobbet nettopp fordi jeg var så tynn og det gjorde att jeg aldrig møtte oopp på klassefester i vojsen alder der vi skulle treffes etter 20 år og 30 år ,det var for mange jeg ikke ønsket å treffe igjen,sårene vil ikke gro på det planet

    2. Skjønner ikke hvorfor det skal kommenteres jeg. Hører sjelden det nå, men da jeg var ung og hos besteforeldre e.l. da fikk jeg høre slike ting. Nå er jeg jo ikke for tynn, men får aldri høre at jeg er akkurat passe heller. Fikk en kommentar for noen år siden, da hadde jeg klart å endelig komme ned i vekt igjen….og det ble ikke kommentert før de syntes jeg var for tynn. Jaja, noen må bare, og det er trist når det blir så ille som for Connie. Dessverre mange som har opplevd det. <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg