valnøtt…

Valnøttrundstykker

Fikk servert gode rundstykker av kjekke Susann for litt siden – og den oppskriften måtte jeg bare spør om å få – og det fikk jeg 😀

Litt vanskelig med saltet og maltekstrakten… hvor mye i gram liksom…
Susann har laget 1,5 stor deig og jeg prøvde meg på det samme  men neste gang lager jeg bare etter oppskriften. Det blir nok rundstykker  – og trenger ikke lage de så veldig store 🙂

Jeg tror ikke de blei som de skulle bli – da jeg ikke har kjøkkenmaskin… men “bare” ren hand-makt… Men de blei gode allikevel 🙂
Selv om jeg IKKE kunne elte så lenge som det står i oppskriften
Det har jeg rett og slett ikke krefter og hender til
Så det blei med lett hand – og det funka det også…

Så da ønsker jeg meg en Kenwood major eller noe slikt!  hihihi

 

 

Og tenke seg til at jeg hadde hjemmelaget plommesylte på lur fra i fjor!
Mmmm  dette var gode saker altså!

 

10 kommentarer

Siste innlegg