venner

 

 

Vi kan ikke like alle
Alle kan ikke like oss
Vi kan ikke være venner med absolutt alle
Eller kan vi det
Et høflig nikk eller et smil er alltid fint
Men å bli venner, det krever mer

Avstandsvenner, det er fint
Man kan ha mange venner som ikke er de nærmeste venner
Og noen vil vi bare ikke være venner med
Hvorfor
Hvordan velger vi venner
Hva skal til for å bli venn
Vennskap er sterke bånd
Men man kan være venner uten de sterke båndene

Vi kan være venner over hele verden
Avstandsvenner som smiler og hilser og ringer og skriver
Venner kan være alt mulig
Nære eller fjærne
Venner betyr at man har god kontakt og gjør ting sammen
Vennskap er et forhold som har sitt grunnlag i tillit eller kjærlighet.


Så da kan vi ikke være venner med alle da
Eller kan vi det
Hele verden
Venner for livet, du og jeg, vi og de og oss
Vennskap over grenser, forbi poler
Venner, når vi liker hverandre og trives sammen
Venner som reiser sammen og opplever de store og små ting
Eventyr

Vi trenger venner, men kan kanskje ikke være venner med alle
Men vi trenger ikke være uvenner heller
Det er ikke alle vi kommer inn på
Det er ikke alle som ønsker seg venner
Noen vil bare være alene
Jeg trenger venner og vennskap, og er takknemlig for akkurat deg

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

#minedikt #etdiktomdagen #tankerblirtilord

10 kommentarer
    1. Jeg trodde jeg kunne og skulle være venner med alle, og det var enkelt. Med årene har jeg imidlertid lært at ikke alle skal være med meg videre på veien.

    2. Kjempeflott og nydelig skrevet ❤😊

      Selv har jeg bekjente som gjerne vil være mest mulig alene uten for mange venner rundt seg.

      Man kan ikke være venner med alle, og sånn er det bare. Selv har jeg venner som på på Østlandet og jeg har venner her i Trondheim.

      Jeg ser vennene mine på Østlandet nokså mye, og det er superkoselig 😊 Uansett avstand vet jeg at vi er ikke lengre unna enn en chat på facebook eller en facetimesamtale.

      Jeg også trenger venner, og er supertakknemlig for de gode og fantastiske vennene jeg har ❤😊

      Så finnes det mennesker vi ikke har connection med, og de blir vi neppe nære venner med. Likevel man trenger ikke gå rundt å være uvenner. Normal høflighet for å fungere i et samfunn.

      Ønsker deg en superfin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    3. Jeg har ærlig talt ikke evnen til å bli venner med alle. Jeg utstår ikke folk som lyver, er falske og uærlige. Mennesker har så mange egenskaper jeg ikke klarer. Det er en ærlig sak det. Jeg elsker hunder, de er ærlige og snille, såfremt ikke noen mennesker har greid å ødelegge dem. Unner deg gode venner, ha en fin dag 🥰 🐰

    4. Vi trenger nok alle venner, men jeg har mistet mange venner etter at jeg flyttet. Er liksom for langt for dem å ringe, og nå har jeg sluttet å ringe også. Vennskap bør være toveis. 🥰
      Noen gode venner har jeg heldigvis, og de tar jeg godt vare på ☺️

    5. Venner og vennskap er viktig – men man kan ikke være venn med alle tror jeg! Ikke alltid man slipper inn, eller lar andre slippe inn…! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg