ventetida… 23

ADVENTSKALENDER
2021

 

23 DESEMBER

 

 

 

LUKE NR 23

Min ransel er lastet med minner

 

 

Og i den glansbilde-konvolutten, der lå et annet godt barndomsminne…
Et minne jeg hadde glemt…
En liten rose <3
Og denne lærte jeg å lage hos min bestemor som var “ekstrabestemor” (min mors tante)
Bestemor Aslaug hadde et helt slik teppe av roser i en gyngestol.
Og det var en kunst i seg selv å lage disse rosene 🙂
Et godt minne.

 

 

Og da er ventetida snart over og det er lille julafta

 

og en siste bok jeg arvet fra mamma kommer her

 

En ekspedisjon fra 1948 – og det var en spennende reise i fjellet 🙂

 

 

***********

Ønsker deg en herlig og stemningsfull
lille julaft

 

 

#lillejulaft #luke23 #adventskalender #minranselerlastetmed #minner #desember #snartjul #ventetida #enlitenrose

10 kommentarer
    1. God lille julaften 🥰
      Koselige minner. Nå så jeg for meg alle pakkene under juletreet og at vi ungene lette etter dem først 😀
      Gode minner ❤
      Men en slik rose har jeg aldri lært å lage, har sett slike da 😊

    2. Rørende minner. Jeg fikk tårer i øynene…husker min mor som har gått bort. Jeg har ikke slike minner om henne, men alt hun gjorde ha vært en skatt i mitt hjerte ❤

    3. Godt med minner 🙂 Gode minner i sånne ting. Vi har også mye gamle bøker, og annet rart, som minner meg om den tiden jeg satt og gravde i skapene. Og alt var spennende, syskrin, bøker, stoffer, nips. Snart er det julaften 🙂 Klem til deg. Håper vi sees neste gang du er i Oslo 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg