visner på rot…

 

Når man flytter som. f.eks. ei rabarbraplante, så visner den hen litt,
før den igjen blomstrer
Er det slik med oss også?
At vi visner litt når vi blir tatt opp med rota og flytta på
Kanskje om det ikke er helt frivillig?
Men min erfaring er god
Jeg har flyttet mange ganger, faktisk hele 11-12 ganger i mitt liv
Og ikke en eneste gang har jeg visnet hen…
Det må være fordi jeg har planlagt og visst om prosessene –
og mulighetene rundt neste sving
Men det var voldsomt til flytting da
Jeg har flyttet siden jeg var 16 år
Fra sommerjobb på Nordfjordeid til folkehøgskole i Stavern
og derfra til Lærdal og hjemom og til Oslo
I Oslo flyttet jeg flere ganger
Det er da ganske interessant å tenke på
Ikke sant
Hva livet har bydd på
Hva en har bydd på selv
Opplevelsen og all spenningen
Konklusjonen er at jeg er godt fornøyd med all flyttingen
Det bare var sånn og blei sånn
Jeg har rukket mye i livet og har ikke visnet på rot, ennå
Nå er jeg her!

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
13.07.2023

 

#minedikt #etdiktomdagen #tankerblirtilord

10 kommentarer

Siste innlegg