yess! fyrlykt…

 

GOLLENESET FYR
OG
OKLA

I

KVALSVIKA 

 

đŸš¶â€â™€ïžđŸ•đŸŒž

 

Yess!
Gaper over for mye igjen, men klarte ikke stÄ i mot

Ut for Ă„ se pĂ„ den nye lykta ved Golleneset – og den synes jeg rett og slett er knallfin 😀
Staselig rett og slett 🙂

Og nÄr vi fÞrst er der, har jeg sÄÄÄÄ lyst Ä prÞve meg pÄ motbakken opp til Okla
Og vi gĂ„r i sakte sakte fart oppover – og spiser meter for meter i hĂžyden
Full fokus i svimmelhetens navn.. om dette var sÄ lurt

Men det gÄr!

Vi kommer oss opp – og jeg er super-lykkelig!
Stolt!

For meg betyr dette veldig  mye
Mestring!

Tenker med meg selv at i slikt fint vÚr skulle jeg gÄtt hele gullrekka
 Men det er greit dette
Klarte Ă„ komme opp – men skal ned igjen ogsÄ  og det merka jeg fort blei slitsomt
Hvor var kreftene blitt av?? Jo, de hadde jeg brukt opp i motbakken

Sviktende og skjelvende bein, svimmelhet –
og gjennom hele nedturen:
Åh
 Ă„h herlighet
  Leia vent
 obs
 Ă„hnei
 jaja


Men vi kom oss bĂ„de opp og ned pĂ„ vilje – og det er ren mestring
Kan ikke huske sist jeg var pÄ en slik tur
Dette gledet hjertet – selv om kroppen var sliten

Det er noe med den ryggen og slikt.. og ellers resten av systemet
 Det stĂ„r pĂ„ stedet hvil – verken bedre eller verre pĂ„ en mĂ„te
Og ja, jeg vet at det blei hakket for mye
 men
 da vet jeg hva jeg er sliten av, og jeg vet hvorfor ryggen og fþttene verker mer enn ellers
Det er verre de dagene det smerter og verker, uten at jeg har gjort en klþyva ting


Ingen dag er lik – og det Ă„ klare slike ting igjen – betyr sĂ„ enormt mye

Jeg er heldig
Det er de som ikke kommer seg over dþrstokken en gang
 selv hvor mye de vil det

SĂ„ jeg husker pĂ„ det hver dag – at jeg er heldig
Og det jeg jobber mot – eller for – er meg selv og en bedre helse og hverdag

 

CARPE DIEM

 

Her er bilder fra dagens fantastiske tur til Golleneset og den nye fyrlykta, og opp til Okla og forbi

GULL i hvert skritt!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÅÄÄÄ for en lykke Ä kjenne pÄ!

Og du kan lure pĂ„ hvorfor noen vil slite seg opp en bakke – vel vitende om at det ikke er sĂ„ lurt, og at det mĂ„ betales med dĂ„rlig nattesĂžvn osv

Da kjenner du ikke gleden av Ä vÊre i naturen og kjenne pÄ mestringsgleden av fysisk aktivitet, stillhet i naturen, alt det vakre, og styrken man opparbeider seg i hvert skritt
Avhengig av utetid og naturens kunstverk – Ă„rstider og mektighet – naturen altsĂ„!
Mi kirke!

 

 

 

 

 

 

Dette er stĂžrre glede enn mye annet
ForstÄ det den som vil

YESS!!!
Vi kom oss opp!

Kvalsvika – gullrekka med Muletua, Barmen, Bþra, Okla og Golleneset – fantastisk!
Kan anbefales pÄ det varmeste
Ut pÄ tur i vÄr natur!
Energi i bĂžtter og spann mentalt i allefall

 

 

 

Jeg elsker denne nedstigningen fra Okla mot “dalen”
Gamle steingarder – vakkert vakkert vakkert

 

Lykkelig over Ă„ vĂŠre nede igjen – og lykkelig over dagens tur

En kaffekopp og skravl hos Anita og Per Arne i solveggen fÞr jeg mÄtte fyke avsted hjemover mot Ulsteinvik
En fin dag har det vĂŠrt fra ende til annen

 

Det er godt Ä kjenne pÄ slitenheten og vite hvorfor man er sliten

 

God lĂžrdag til deg der ute

 

8 kommentarer
    1. SĂ„ flott tur og sĂ„ fint beskrevet. Mestring og glede over det vi fĂ„r til – og tilfredsheten over bare det Ă„ vite hva smerter og utmattethet kommer av👍Akkurat sĂ„nn er det for meg ogsĂ„!
      Heier pÄ deg og Þnsker deg en fin lÞrdagskveld!

    2. For et flott fyr som har kommet der! 🙂 Skikkelig “orntlig fyr”! Jeg skjĂžnner godt hvorfor du gjĂžr det – jeg kjenner alle de samme tinga som deg nĂ„r det gjelder Ă„ vĂŠre ute i naturen! Det er sĂ„ godt for alt, det! Du er skikkelig tĂžff og standhaftig! God klem <3

    3. Det er bare helt herlig Ă„ lese det du skriver – ekte livsglede i vakker natur!
      En fin sĂžndag til deg, Mette! â˜€ïžđŸ€—

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg