Trening

TRENING, EN LIVSSTIL.

Ja, for meg er det blitt en livsstil, det å trene.

Jeg trener nok muligens hver dag.
Men jeg er ikke på aktivsenteret hver dag.
Prøver å være der iallefall 3 ganger i uken.

Jeg ser ikke på det å gå i fjellet som ren trening.
Det er iallefall for meg, en litt annerledes trening.
Der nyter jeg naturen, og ønsker komme meg opp i høyden, og av og til trigge min høydeskrekk.

 

Når jeg er på aktivsenteret, trener jeg kondis, utholdenhet, utvikling, muskler og uttøyning.
Jeg elsker å trene.
Jeg elsker spinning, løpe litt på tredemøllen, Yoga, Bodybalance og styrketrening.

Dette er veldig viktig blitt for meg, da min hverdag består av mye smerte.
Og da kan du tenke slik; orker hun virkelig å trene da?
Ja, da kan hun ikke ha mye smerter.

Det har seg slik at endorfiner jeg får fra en treningsøkt eller en tur i fjellet, gjør meg bedre.
Så da slipper jeg ta så mye smertestillende.

Om du klikker på bildet her under, kan du lese litt mere om dette med bevegelse og smertelindring.

Trening betyr uendelig mye for meg.
Det er noe jeg MÅ prioritere.
Vondt skal vondt fordrive er det noe som heter……….
Slik er det med meg.
Selv om de ikke forsvinner, så minskes de etter trening og dagen blir bedre.

Jeg har hatt min økt i dag…….
Men hoftene mine er ikke helt gode….
Sliter med begge hofter og betente hoftekuler.
Pluss at den venstre hoften har noe mere som jeg skal til ortoped og få utredet….
Vente…..
Vente…………

Når jeg løper på tredemøllen er jeg avhengig av god og motiverende musikk på øret.


Ha håret i hestehale eller flette det.
Når håret er langt kan en jo variere litt 🙂


Gode treningsklær og treningssko er kjekt å ha.
Spinningsko og innesko.

Jeg er veldig glad jeg har funnet interessen for innetrening.
For jeg sverget på at jeg ALDRI skulle inn på et senter for å trene.
Jeg mente hardnakket at min trening fikk jeg på mine fjellturer.
SÅ feil kan man ta.
Jeg oppdaget muskler jeg ikke visste jeg hadde.
Jeg har trenet opp en skulder og forhåpentligvis unngår jeg operasjon.
Og jeg har lært at muskler er FERSKVARE!!!

Du kan ikke komme og si at; jeg trente så mye for 5 år siden at det går så bra så…….
Alt det er borte vekk!

Så da er det bare å stå på og trene.
I allefall så gjør jeg det!
For min helse <3

 

 

#trening #Aktivtrening #helse #smertelindring #ferskvare #spinning #yoga #bodybalance #løpe #tredemølle #livsstil

28 kommentarer

Siste innlegg