for ei helg..

LØRDAG

Og dagen er planlagt.
VĂšret er strĂ„lende – og vi skal pĂ„ bĂ„ttur og fjelltur.

Ut til SKORPA og gÄ opp til KEIPEN 431 moh.

SKORPA – EI PERLE

Dette er fĂžrste topptur jeg skal pĂ„, siden pinsa for hele TRE mĂ„neder siden  😀
Spennende!

Vi mÄ ankre bÄten og bruke jolle inn til brygga.
Eller, skipperen mĂ„ legge bĂ„ten for anker og ta jolla inn etter Ă„ ha satt oss i land pĂ„ Skorpa 🙂

For en dag!

 

 

Fem pĂ„ tur – hunden Leia,  meg, Charles, Endre og Iren 🙂
Veldig kjekt!

Og for ei utsikt!
Helt spektakulĂŠrt.

 

 

En fantastisk men krevende tur.
Varmt som den varmeste sommerdag og godt lag 🙂

Øya Skorpa er kjent for Ä ha ville geiter


Og langt der borte i bildet var det en hel flokk, men de kom ikke nérmere oss, de ville nok vére i fred 🙂

 

SunnmĂžrsalpene ligger der skydottene svever.

 


PĂ„ toppen – Keipen – og til venstre i bildet ligger Kvalsvika og bak der igjen, Ăžya Runde.
Leia er glad for Ă„ komme opp, fĂ„ seg litt mat og drikke slik som oss andre 😀
Det var MYE flyvemaur pÄ toppen, akkurat rundt varden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi er snart nede fra dette flotte fjellet – og jeg og Iren sliter med smerter i fþttene

Og jeg kjenner det i ryggen
. men dette er jo ren trening!
GĂ„ ulendt + mestre = vinn vinn premie!

Her var eneste telefonen pÄ Þya i farne dager.

Det ligger mye viktig historie knyttet til denne Ăžya.

Jeg slekter fra “skorpefolket” som man sier 🙂


BĂ„ten ligger der midt i bildet.
Det er flo og mye enklere Ă„ komme inn til kaia Ă„ hente oss som ikke fĂ„r plass i jolla 😀

 

En fantastisk og spektakulÊr tur og dag er pÄ hell.

 

 

Og helgen totalt har vore fantastisk med opplevelser.

Om du klikker HER kommer du inn pĂ„ innlegget da jeg hoppet i land pĂ„ SVINØYA FYR 🙂

 

 

 

#keipenpÄskorpa #skorpa #keipen431moh #fjelltur #bÄttur #utpÄturaldrisur #lÞrdag #strÄlendedag #august #hoppeiland #keipen #natur #skorpaeiperle

12 kommentarer
    1. For en helg! Utrolig vakre bilder pÄ rekke og rad.
      Fantastisk, dette er vakkert…
      Men er uvant for meg, jeg er ikke vant til hĂžyder og fjell…Her er det paddeflatt vettu.
      Men helt nydelig Ă„ se………:) klemmer.

    2. FANTASTISK! For noen bilder, for en tur, ser det er helt nydelig. Men bratt. Fikk nesten sug i magen. SkjĂžnner dette ga mestring. Nyt sĂžndagen din <3.

    3. SĂ„ gĂžy – det ser ut som en herlig tur! SĂ„ deilig at du mestret det! Du fĂ„r noen gode positive opplevelser nĂ„, – det gjĂžr meg glad ogsĂ„! Klemmer <3

      1. Åh joda! Alt er Ă„ regne med – om det er smĂ„ eller stĂžrre turer 🙂 Men mĂ„ jo innrĂžmme at det var spektakulĂŠrt i helgen ja 🙂 Tusen takK!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg