hagen

 

 

Det er forskjellig å gjøre i en hage – vinterhage og andre hager…
Jeg liker det, styre med ting
Klippe hekk, plante om, ruske og raske litt – og se at det spirer og gror

Tyngst er dette med å klippe hekk, og klippe plen, men det må gjøres

Humla suser!

Gårsdagen var litt slik

Hjemme hos meg selv blomstrer nesten plommetreet – og det blir MYE blomster der i år!

 

 


Denne har jeg tatt vare på fra en juledekorasjon…
I går fikk den komme ut i en stor krukke på verandaen i Ulsteinvik
Blir spennende å se om den vokser seg stor

 

Gi mer jord til planter, fylle på litt her og der, klippe litt, plante om, vanne, osv

Så var jeg heldig å få disse “blodbeger”-spirene av godeste Eva 🙂
Håper de strekker seg mot himmelen etter hvert, og jeg skal selv prøve å få tatt frø senere og plante i beger neste vår

 

Men i dag og fremover – så spirer det av alskens spennende ting ute og inne

 

 

Jaja… her har vi vært rause med frøa  hehehe  men noe blir det !

 

 

10 kommentarer
    1. Ja nå er det tiden for å gå ut å få orden i hage og i bed. Jeg skal ut en tur i morgen å rufse litt i bedene mine, og ikke minst fylle på jord i pallekarmene mine. Det har sunket ned ganske kraftig over vinteren. Ønsker deg en fin lørdag, klem 🥰

    2. Der var det mye spennende! 🤩 Jeg likte også å holde på i hagen før, men nå har vi bare to ripsbusker på terrassen. 🙂

    3. Så masse herlig som spirer og gror hos deg. Og du har jo to hus 🙂
      Blodbeger er utrolig vakre blomster og holder jo helt til frosten. De er helt skjønne..

      1. Jeg har ikke hatt den sorten blomst før, så gleder meg til å se hvordan den blir og om jeg får den til- også skal jeg prøve å samle frø fra den til neste vår 😀 klem

    4. hage er jobb og kos ja ,selv ble det for mye for meg ,måtte ta helt jobbfri i to dager før smerten forlot kroppen ,så her må en lære seg å porsjonere litt og litt og ikke alt på en gang

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg