kjærlighet

 

 

kjærlighet
er det å elske noen så inderlig at en mister pusten
at en nesten utsletter seg selv fordi man elsker et annet menneske så høyt
eller at man elsker like høyt
eller…
kjærlighet kan være så mangt og meget
det kan være kjærlighet til hobby, idrett, dyr, leker, filmer, bøker, livet…
kjærlighet til ALT
kjærligheten har farger, men rødt er vel den som taler mest?
kjærlighetsspråket
gi en rose, gi tre gi….
eller si:
jeg elsker deg
jeg er glad i deg
er så stolt av deg
jeg liker deg
jeg ser deg
kjærlighet er veldig mye rett og slett
eller “bare” en kjærlighet på pinne

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
9. Januar 2024

 

Dette diktet blei til under frodith sin utfordring i den lille januar-moro-tiden

 

#tankerblirtilord #minedikt #etdiktomdagen

 

kjærleik,
er det å elske nokon så inderleg at ein mistar pusten
at ein nesten utslettar seg sjølv fordi man elskar eit anna menneske så høgt
eller at man elskar like høgt
eller…
kjærleik kan være så mangt og mykje
det kan være kjærleik til hobby, idrett, dyr, leiker, filmar, bøker, livet…
kjærleik til ALT
kjærleiken har fargar, men raudt er vel den som talar mest?
kjærleiksspråket
gi ei rose, gi tre, gi…
eller sei:
eg elskar deg
eg er glad i deg
er så stolt av deg
eg likar deg
eg ser deg
kjærleik er veldig mykje, rett og slett
eller “berre” ein kjærleik på pinne

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 


Uttrykka er så forskjellig om ein skriv bokmål eller nynorsk
På nynorsk blir det meir kraft i orda føler eg
Kva synes du?

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg synes det var veldig vakkert på nynorsk <3 Kanskje vakrest til og med. Synes JEG 🙂 Kjærlighet er viktig. Kjærlighet av alle slag. I går kjente jeg på god kjærlighet. Til søster, til naturen, til Hr Frodith. Ulik. Men vakker uansett 🙂

    2. Kjærlighet er viktig….! <3 for meg har det alltid vært noe stort og dyrebart! Nå er det vel kjærligheten til barn og barnebarn som er størst….! Ordene er nok vakrest på nynorsk, ja – ingen tvil om det! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg