tankespinn…

 

God morgen Norge!

Og vel overstått feiring av 17. mai!

Det er dagen derpå…
Dagen etter dagen..

En dag med mye sosialt – og mat langt opp i halsen
Og våkner dagen derpå med smaken av kake
Magen var fylt over breddene – og bunaden stod i spenn…
Nei, kan ikke si det var behagelig
Neste gang skal det være bedre plass i bunaden – og inntaket mer begrenset…
Neste gang… 1 år til eller??
I allefall mulighet for at det går et helt år før bunaden skal på igjen

Men for en dag det var i går!
Det bugnet av rødt og hvitt og blått på tv fra morgen til kveld – eller da vi var innom og tittet mellom slagene…  og ute – rundtomkring – festpyntet og festglade mennesker

Vår dag i vårt land

Det er spesielt

Og alle turistene som er her slike dager – de ser hvor stolte vi er av landet vårt, det er helt sikkert.

Men at det skal være et fyllekalas “anmass”  – og at ungdom ned i 13 års alder raver rundt i sentrum av våre byer og slikt… det hører da ikke hjemme – Ja de skal ikke rave rundt noen steder – utenom i glede eller kjedsomhet – i et 17 mai tog – og med leker og slikt på skoleplassen
En tenåring synes ikke alt er morsomt alltid… men å feire 17 mai med familie og venner, det gjør en 13 åring vel?

Det er ikke kult i det hele tatt å drikke!
Drikkepress!

Har ikke folk forstått ennå, at det er kulere å være edru – å si nei ?!
At man har like morro uten alkohol
Det er jo hva man gjør det til selv da
Og barna må man se etter – følge med i hva de gjør – og ikke la de drikke seg fra sans og samling
De skal ikke drikke!
Ikke en 13 åring!

 

Ellers…. tilbake til smaken som ligger og presser på i halsen… tror det er smaken av suksessterte….

 

Og at dagen i dag, 18 mai – også er en søndag selv om det er torsdag 🌼

🌞

Det er 
“Kristihimmelfartsdag/himmelspretten”
Kristi himmelfartsdag er en kristen bevegelig helligdag som feires torsdagen 39 dager etter første påskedag. I 2022 falt dagen på 26. mai. Kristi himmelfartsdag feires til minne om at Jesus Kristus, ifølge Lukasevangeliet, skal ha fart opp til himmelen 39 dager etter sin oppstandelse.

 

DAGENS BLOGGER:

 

Plass nr. 29 = Gryende

Plass nr.  51 = Pensjonistgunna

Plass nr. 79 = Adalsjenta

 

 

Hvordan var det dagen etter dagen, årene før?

 

18. mai 2016 – Trude Teige – ny bok
Hagen

 

18. mai 2017 – Full fart – Teigetua
Ut på tur aldri sur

 

18. mai 2018 – ren poesi
Hva

 

18. mai 2019 – Mine høyeste mål

 

18. mai 2020 – Gullrekka
Fred

 

18. mai 2021 – Noe eller ingenting

 

18. mai 2022 – Kokokoko
Dagen i går – og tanker

Tånegler

 

 

18. mai…  jeg måtte titte tilbake ja, til mai 2015 – for det var DEN måneden JEG begynte å blogge.
Og jeg trodde det var 15. mai mitt første blogginnlegg var, men nei, det var 27.05.2015
Og den jeg først fikk kontakt med her inne i bloggverden, det skal jeg fortelle deg.
Jeg trodde vedkommende var på høyeste hold i blogg.no og var litt “sjef”… her inne  hehehe
For hun som hjalp meg med å forstå ting – hvordan ting fungerte – med delinger og linker også videre… det var selveste FRODITH
Og denne dama har bursdag i dag!

🇧🇻

Gratulerer med dagen flotteste blogvenn, FRODITH – lag den så fin som overhodet mulig!  klem

 

 

Lag deg en fin fin torsdag du også –
og stå deg vel

 

8 kommentarer
    1. Så koselig med litt oppmerksomhet her inne hos deg også <3 Ja, jeg husker det var noen som trodde jeg VAR blogg.no en periode, det var DEG det ja 😀 Helt morsomt 😀 Jeg var skikkelig aktiv på den tiden, blogget masse og var overalt 😀 Tenk så mye kos vi har hatt sammen også Mette, med de treffene vi har hatt. Det har blitt noen 🙂 I alle fall 5-6 ganger tror jeg 🙂 Håper vi sees snart igjen <3 Og takk for oppmerksomhet <3 Klem

      1. Hehehe ja du var eksperten du da🌞🩷
        Håper vi sees i løpet av sommeren eller høsten. Har planer om Osloturer etter hvert 😊🤩 Nyt bursdagen 🇧🇻

    2. god morgen ,ja det er noe med festlige dager og mye mat ,jeg har tatt grep og greier fint å moderere meg så formen og magen er helt på sin plass i dag og det ble 0 kake i går ,en liten mini is og litt sjokolade så var det nok for meg :=) turister ja ,vi tok bobilen og kjørte til utvik ,turiskip var der i Plden og det yrte av turister , veldig kjekt :=) og der skinte solen ,her inne hos oss regnet det da vi stod opp ,men i dag er det et annet vær ,godt er det ,ha en fin dag

    3. God formiddag 🥰 Det ble ikke verken mye kake eller mat spising her i går, så jeg la meg uten å føle meg stinn. Mange kjenner nok på “dagen derpå” i dag, og kanskje også flere dager framover ettersom de kanskje har tatt fri på fredag også. Jeg tar livet helt med ro og nyter dagen både inne og en solrik balkong. Ønsker deg en fortsatt fin himmelsprett, klems 🤗

    4. Hihi, ja idag er det skikkelig dagen derpå altså….! Ingen kake høyt opp i halsen her, men føttene er ganske så såre iallfall….! Jeg elsker jo 17.mai, så litt nedtur i dag på en måte…. 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg