tankespinn

 

God morgen Norge!

Inne er det 18 pluss grader og ute er det minus 6 grader
Det er vinter og absolutt innafor
Og da fyres det med ved, tidlig morgen

 

Tanker inn i dagen og forbi….

Norge har penger, men ikke til de trengende i eget land?
NĂĄr sykehjemsplasser blir kuttet ned pĂĄ, bemanning likesĂĄ,
og trengende ikke får plass og helsepersonell løper føttene av seg
Hva er greia liksom?
Ja jeg bare spør
For det er klart vi skal hjelpe utenfor Norges grenser ogsĂĄ.
Men det er millioner og milliarder som gĂĄr over grensen,
og NOE av det kunne faktisk blitt overøst alle kommunene i vårt land,
for en bedre hverdag ❤️
Seriøst??
Færre sykehjemsplasser, færre sykehus færre færre færre
Det bygges ned pĂĄ viktige grunnstener
Hva i pokker er det Norge styrer med
Har ikke rĂĄa?!
Hva er det vi gjør da?
Vi har jo absolutt rĂĄa
VI skal hjelpe alle
Det skal vi – og det klarer vi så det suser etter
Men vi klarer ikke hjelpe vĂĄre egne
Hvorfor i all verden brukes ikke millioner og milliarder pĂĄ hver eneste kommune i dette landet, sĂĄ velferden kommer pĂĄ topp
Er det skadelig?
NEI!
Det er å gjøre landet vårt godt
For vi ser det jo hver dag på TV – bevillinger som går ut av landet
Ikke heng meg for dette – for dette er ren fornuft i mine øyne
Ă… hjelpe bĂĄde andre og oss selv
Det værste er jo at pengesekken er der og vi har råa til det
IKKE si vi IKKE har rĂĄa til det
Vi ser det på nyhetene – og det er bare å bevilge
Hver og en kommune fortjener sitt

Det skal ikke være greit å bli eldre i dette landet
Grøss og gru sier jeg bare

SĂĄ svart hvitt ser jeg pĂĄ det,
at løsningen ligger der, og pengene har vi,
sĂĄ her mĂĄ det fylles pĂĄ
sĂĄ Norge bestĂĄr
bĂĄde i eldreomsorgen og forbi

 

 

DAGENS BLOGGER:

Plass nr. 88 = Muligmedme

Plass nr. 10 = Strikkekjerring

Plass nr. 38 = Tenaaringspappa

 

 

Tilbakeblikk til samme dato åra før:

 

9. februar 2016 – fjelltur til Rjåhornet og Storevarden

 

9. februar 2017 – hunden Leia er hele 12 uker

 

9 februar 2018 – møt dagen

 

9. februar 2019 – høre havet synge ved Runde

 

9. februar 2020 – morsdag og det vakre diktet “Midt i livet”

 

9. februar 2021 – stemmeleiet – mine dikt

 

9. februar 2022 – bære eller briste  – tur til golleneset fyr

 

9. februar 2023 – fake – mine dikt

 

 

Det er fredag og det er snart helg

StĂĄ deg sĂĄ vel som du bare kan

6 kommentarer
    1. vel jeg er så enig med deg og jeg sier det ofte jeg her hjemme ,men skal det bevilges mer i eget land og til dei eldre ja da må foolk begynne å tenke på hvem dei velger når det er stortingsvalg ,nytter ikke hpppe bukk mellom høgre og arbeiderpartiet frem og tilbake ,da blir det desverre ingen endringer

    2. Ja man kan undres. Bare sparing og nedskjæringer. Men hva skjer hvis penger deles ut? Da går de vel til høye lederlønninger og sløsing. Ikke enkelt.

    3. Helt riktig – akkurat sĂĄnn tenker jeg ogsĂĄ! Vi har rĂĄd – det er bare de som bestemmer som mĂĄ ville det….! Men – er vel sĂĄnn at det som bevilges ut, det syns godt….. innlands-ting – det gjør oss ikke “best i klassen” akkurat….. stønn…. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg