TULL OG FJAS

 

FRODITHS LILL JANUAR-MORO

Det er akkurat det bloggeren frodith er ute etter
. tull og fjas, alvor og skjemt, gleder og sorger og hopp og sprett og tjo og hei og alt dette, med denne lille januar-moroa 🙂
Og om du klikker HER, kommer du inn til ett av alle hennes egne bidrag, til denne januar-moroa 😀

Vi er halvveis over i siste delen av dagene i januar 😀
Jepsipepsi!

 

Dag 16 = Tull og fjas

 

med ett sÄ er vi i gang
med tull og fjas
ett ring pÄ dÞra, vente vente vente
gjemme seg bak noe, hyyyysjj, stille stille
sÄ er den uendelige sketsjen i gang
“jasssĂ„Ă„Ă„Ă„Ă„ stĂ„r du her og gloooor????”
“skal du kjþpe lodd”
det er det bare du og jeg som kan

 

Ă„ hente humoren ut av lĂžse luften,
der og da
det er det bare du og jeg som kan
ta opp trÄden akkurat der
det er det bare du og jeg som kan
tull og fjas, spĂžke og le
det er det bare du og jeg som kan

 

for det er jo nok alvor, ikke sant
det er nok Ă„ stri med
og nok Ä stÄ i med
og nok Ä grÄte over
sÄ da gjÞr vi det da
tar ut vÄr interne humor sÄ godt vi kan

 

nesten aldri i andres pÄsyn
for de forstÄr den jo ikke, humoren vÄr
vi gleder oss over den, og ler sÄ vi grÄter
tuller i telefonen og tuller i dĂžra
snakker vÄrt tullesprÄk,
og bare et Ăžyekast sier sitt
det er det bare du og jeg som kan

 

tull og fjas
latter og glede
vi ler sÄ vi nesten mister pusten
den interne humoren er gull verdt
sÄ sier vi sÄ; alle vÄre pÄfunn skulle ha vÊrt pÄ film
men nei, de er for rare
de er for interne og bare for oss
det er det bare du og jeg som kan
tull og fjas!

 

sĂ„ er det ikke “bare” du og jeg som kan det
tulle og fjase – det er for alle
men noen er mer gira enn andre
noen tar seg selv for hĂžytidelig
kan ikke tulle og fjase slik
det er tull og fjas det!

 

 

 

Dagens bidrag til frodiths lille januar-moro 😀

 

Vil du se andre innlegg fra januar-moro?

DYR

VÆR

TUR

SMIL

SNØMANN

SMAK

KULDE

BLÅ

KJÆRLIGHET

LYS

MØRKE

FLAKS

HENDER

ØYNE

DANS

15 kommentarer

Siste innlegg