vegetar… hot chili-paste..

LETTVINT MIDDAG

 

 

2 gulrøtter
1 stor potet
1 charlottløk
1-2 ss melange
Broccoli – jeg har poser i frysa med broccoli som jeg tilsetter mot slutten av steketiden/wokingen

salt
blandingskrydder
og
1 tsj hot chili-paste

Ja det blir rett og slett som en wok.

 

Skjærer gulrøtter og poteter i passe tynne skiver – hakker løken og legger det i stekepanne/wok-panne med smørret og lar det surre og gå – tilsette litt salt og blandingskrydder pluss denne chili-pasten – krydder etter smak.

 

 

Ja det er denne jeg har blitt så glad i å ha i kjøleskapet.
Den erstatter vanlige chili 😀
Lenger holdbarhet i dette glasset enn ferske chili – selv om jeg også av og til kjøper vanlig chili også.
Denne er sååå lettvint – bruke halv til en teskje av denne – alt etter hvor sterk du vil ha den.

Jeg liker å ha en dæsj med lettrømme til denne retten.

 

Mmmmm  godt ja!

 

 

#vegetar #gulrøtter #poteter #charlottløk #melange #hotchilipaste #salt #blandingskrydder #lettvintmiddag #broccoli

5 kommentarer
    1. deilig,selv skal jeg ha rød linsesuppe med chili i dag ,jeg har en plastboks med lokk i fryseren det legger jeg ferske ubehandlede chili og tar opp bare når jeg trenger det og chilien står seg i månedvis og er like fine til mat når jeg tar opp ,men jeg lar den ikke tine før jeg skjærer den opp og legger i gryta da

    2. deilig,selv skal jeg ha rød linsesuppe med chili i dag ,jeg har en plastboks med lokk i fryseren det legger jeg ferske ubehandlede chili og tar opp bare når jeg trenger det og chilien står seg i månedvis og er like fine til mat når jeg tar opp ,men jeg lar den ikke tine før jeg skjærer den opp og legger i gryta da :=)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg