venter på svar

 

Og sånn går no dagane………..

 

Veien videre……

Og jeg er bittelitt sliten for tiden…

 

Når man går og hangler og ikke vet helt sikkert hverken slik eller sånn.

 

Så strammer man inn på alt.
Dag for dag.
Og nye regler kommer til………..
Nye retningslinjer.

 

Og man har hanglet en ukes tid.
Ikke blitt bedre….
Stabilt dårlig – bedre en dag og verre neste dag.
Så kommer den dagen at man MÅ teste seg før man kan gå på jobb igjen.
Og vente……….

 

Vente på svar.
Og fy søren som jeg venter i spenning – og håp om at JEG IKKE HAR CORONA!

For HVEM skal ha smittet meg?

For man kan ha viruset i seg i inntil 14 dager før det bryter ut……… (inkubasjonstid)

Men, så er det slik nå da, at viruset finnes over alt – og overlever i luften opp til 3 timer…………
Så det er ikke lenger slik; HVEM SMITTET MEG?

Det er slik; jeg håper jeg ikke er smittet.
Så jeg slipper lengre karantene enn det som er høyst nødvendig.
Jeg vil tilbake på jobb!
Og tankene svirrer på HVOR jeg har vert og HVEM JEG kan ha smittet i denne tiden……….

 

Men nå er jeg altså i karantene frem til prøvesvaret er klart.
Jeg har fått lov å lufte hund.
Thats it!
Og det er helt ok det.
Bare rart at jeg ikke kan stikke innom butikken og handle det jeg trenger…….om så bare en liten ting, ikke sant 🙂

Jeg er sliten av å være halvsyk.
Hodepine, jeg er veldig kvalm til tider, svimmel, tett nese, irritert hals og tung i pusten og på en måte som litt øreverk, siste dager.
Feber har vært bare bittelitt innom…………

Jeg håper dette er en mild type for influensa……..
Krysser alt jeg har og håper jeg er klar for jobb igjen over helga  😀

Jeg føler jeg gjør noe ulovlig og sniker meg ut tidlig tidlig…….
Hunden MÅ luftes – og jeg passer på å IKKE møte mennesker.
Ute i det fri er det så mye som svirrer i luften……
Men, det er godt å kjenne vind i ansikt og hår for både hund og menneske <3

 

 

Stå deg vel der ute!

 

Vi må bare lytte til myndigheter – høre nyheter og ta alle forholdsregler.
Gjøre det vi kan, hver enkelt av oss – og krysse fingre for at dette ikke varer veldig lenge.

 

 

 

#venterpåsvar #corona #karantene #vilpåjobb #influensa #ikkeheltiform #hundogmenneske #utetid #fotoglede #selfie #fotografering #hobbyfotograf #stådegvel #inkubasjonstid #virus

14 kommentarer
    1. Håper det beste og at det er en vanlig influensa/forkjølelse.
      Selv så får jo ikke jeg bli testa som ikke jobber, eller må ut, men har akkurat de samme symptomene som deg, så jeg er spent på dine vegne. Gått en liten tur i da også. Må ha litt 😉😀 Ønsker deg en fin dag, og god bedring! Klem 🙂❤

    2. Dette er ikke lett, men godt du blir sjekket. Jeg skulle ønske alle kunne bli det. Jeg og mannen min har vært ute av form begge to, og da undrer man. Han var til sjekk for fjorten dager siden,men de tok ikke test???? Etterpå var det min tur, men om vi har hatt korona eller ikke nå, nei det aner vi ikke. Håper du bare er forkjølet, som også mange er på denne tiden. Klem fra meg.

    3. Takk for fint innlegg, og riktig god bedring til deg!
      Jeg er i sjølpålagt karantene pga vært forkjøla i forskjellige stadier i 12 dager! Ikke hatt feber eller vært slapp. Puh….
      Ble likevel litt engstelig. Nå er det bare tett nese. Kunne ikke jobbe på apotek, og vil ikke heller…..er tross alt pensjonist og bare vikar.
      Men krøllebølle Barney får turene sine, og det er godt, som du sier, å komme ut i frisk luft med lang avstand fra andre mennesker. Vi er heldige som har muligheten til det.
      Måtte testen din være negativ.
      Men uansett: Du kommer deg bra gjennom dette!
      Ha en riktig så fin dag. Klem 🙂

    4. Slitsomt å ikke være i form, særlig i disse dager. Krysser fingrene og sender deg gode tanket. Gratis fjernhealing på Lillasjel hver kveld hvis du føler for det, bare å melde seg på hvis man ønsker det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg