to skritt frem og ett tilbake

 

 

 

TIDEN

som man har så mye av, strekker ikke alltid til, den.

For en tid tilbake så la jeg ut DETTE innlegget.
Spennende NYE tider.

Også kom DETTE innlegget.

Også går dagane og lille LEIA tar hele min tid, pluss jobb og mine fritidsaktiviteter.
Kroppen min sier STOPP og jeg er nede for telling.

Jeg klarer ikke prioritere DATINGEN som jeg hoppet meg på.
Jeg klarer ikke følge opp.
Kroppen og sinnet er for slitent ennå, men jeg er kommet langt opp igjen og er positiv til det meste igjen.
Men jeg kan ikke klare å prioritere dating for øyeblikket.
Det krever mere enn som så, å få valp i hus.
Det er jo som en baby.
Og jeg får vondt i hjertet når jeg må reise fra henne.
Men hun MÅ lære seg å være alene, og det klarer hun nå, når jeg er på jobben eller korøving eller trener.

Jeg har kuttet ut AKTIVSENTERET – og det er en liten sorg i seg selv.
Kroppen og venstre hofta mest, takler det ikke.
Jeg skal begynne på basseng-trening i steden for, og håper betennelsen i kroppen ikke aktiveres for mye pga varmen.
Trening er godt og man må finne det rette for hver enkelt.
Nå prøver jeg noe nytt 🙂

Kanskje passer jeg helst alene?
Jeg vet ikke………
Jeg gir ikke opp datingen men akkurat nå noen måneder må jeg rett og slett prioritere lille Leia og få henne trygg og ordentlig oppdratt – så føler jeg meg også friere etter hvert.

Det er ikke alltid det er på det 4. det skal skje……….
Det var ikke det akkurat nå iallefall, selv om det var veldig spennende og hyggelig, så må jeg prioritere.

Så tenker du; MÅ du prioritere?
Og jeg svarer: JA!
Det er slik det er med meg.
Så blei det hund i første rekke akkurat nå.


Av og til føles det som om man tar to skritt frem og ett tilbake.

Jeg savner fortsatt noen å dele livet med, og håper fortsatt på å finne en som kan holde ut med meg.
Og det er veldig dumt å si at AKKURAT NÅ PASSER DET IKKE.
Men det gjør ikke det akkurat nå……. så da får vi se..

Tiden får vise.

 

 

#littavhvert #toskrittfremogetttilbake #tiden #dating #søndag

vårfølelse

Rene vårfølelsen ute.

 

Og da blir det en tur til i dag.
Min godeste venninne, Marie og meg pluss Leia på tur.

Til Hornseten.

Leia er jo så lite ennå…. så jeg bærer henne en del av turen.
Hun trives ute – men blir jo sliten på disse smålabbene sine 🙂


Marie og Leia er gode venner allerede.



Herlige disse trærne.

#trenøttertilaskepott



Vi er oppe på Hornseten.



Venninne #selfie   😀

 

 

Alltid kjekt med tur og bestis-venninne-tur  🙂

 

 

 

 

#dagen #venninne #hund #shetlandsheepdog #natur #fotografering #bilder #blåhimmel #vårfølelse #lørdag #friluftsliv #turglede

 

 

morgenstund

TUR UT

Morgenstund har gull i munn 🙂


Du må tro jeg er trøtt når jeg stuper til køys kl 21.30 på en fredags kveld.
Men slik er det.


Mye som kreves av oppmerksomhet både fra ene og andre kanten, og energien tømmes.
Da er det godt å få en god natt med stabil søvn, og stå opp neste morgen, og starte rutinen med at Leia må ut – mat – ut – kaffe og frokost.
Også er veret så strålende som bildet over viser.


Så tar vi en morgentur.
Klokken er ikke mange…..
Men det er herlig å rusle avgårde.
Det spirer.


Det er mye som stikker frem og tror det er vår.
For selv om veret sier det så er årstiden noe annet.
Det er vinter fortsatt 🙂



En ny liten runde i bygda som Leia ikke har vært på før.


Labbane blei både våte og skitne.
Først usikker på vått, elv, stein og deplete sti, så litt mere sikker også tilbake på asfalt.
En dag av gangen – alltid noe nytt.

“Sitt” – Leia “Sitt”……….
Joda, av og til forstår hun det.
Hun er flink.
Hun har lært at hun “Sitt” når biler kommer kjørende.
Veldig bra!
Hun setter seg automatisk når biler nærmer seg <3

Dagen er ung.
Nyt den der du er!

 

 

 

 

#morgenstund #turut #natur #sheltie #hund #lørdag #hundeliv #shetlandsheepdog #utpåturaldrisur #dagen #fotografering #bilder #friluftsliv

 

 


 

ordtak/sitat

 

 

 

HUSK FORTIDEN,
LEGG PLANER FOR FRAMTIDEN,
MEN LEV FOR I DAG.
FOR I GÅR HAR VÆRT
OG I MORGEN VIL KANSKJE ALDRI KOMME.

 

 

 

 

 

#ordtak #lørdag #sitat #februar #planer #fotografering #bilde #gripdagen #ordtak/sitat #littavhvert #natur #friluftsliv

 

målet

 

 

HELDIG

Du står på toppen.
Målet er nådd.
Du er oppe, og skuer utover.

Det er så vakkert, og følelsar strøymar på.
Alt det vakre blir forsterka der du står.
Midt i naturen, høgt der oppe.

Du og naturen, og du føler slik glede.
Mestring og styrke, vilje og uthaldenheit.
Gevinsten er lykken og lykken er gevinsten.

Du skuer utover, du er heldig, tenker du.
Som får oppleve dette naturen viser frem.
Storhet, ja mektigt.

Man kan miste både munn og mele av naturen, som åpnar seg og viser deg sitt rike.
Du skuer utover og føler slik takknemlighet.
Er glad du tok turen og føler deg enda litt rikare.

 

 

mettekvalsvik
(23.06.16)

 

 

 

 

#målet #heldig #friluftsliv #minedikt #mestring #fotografering #bilder #natur #slogen #turglede #blogg #dikt

vinnerlykke

Nei, vinnerlykke har jeg ikke med vane å ha.
Men i dag kom det noe spennende i posten 😀


Så om du klikker på bildet under, så ser du hva som er årsaken til overraskelse i posten for meg og flere med meg.


Jeg var en av de heldige som gjettet riktige svar, på frodith sine flotte tegninger av bloggere – og deriblandt tegning av meg selv 🙂
Morsomt!

Hmmmmmmm nei, ingen vinnerlykke her nei………

Oj!
Bonusspill ga meg et NYTT lodd 😀
Så her er ikke sjangsen brukt opp ennå.

Tusen takk, kjekkeste frodithen, fordi du er den du er, og engasjerer oss her på bloggen!!!

 

#vinnerlykke #skrapelodd #frodith #blogg #konkurranse #littavhvert

 

inspirasjon

UT PÅ TUR
og aldri sur.

Ja, for det er noe i det, å komme seg ut, og bevege kroppen.

Og denne damen imponerer meg.
Ingrid Kvalsvik, født i 1930.
Hun er 86 år.

Og i dag måtte jeg spør om å få ta et bilde av henne å publisere.
Og det fikk jeg lov til.

Hun er ofte ute i det fine veret og går tur.
Hun må det, sier hun, for om ikke, ja da stivner hun til.
For en flott innstilling!!!
Hun er alltid så strålende blid når jeg treffer henne.
Jeg blir glad 🙂


Så rusler Ingrid videre på sin tur, og jeg og Leia går videre i motsatt retning på vår tur.


Det er virkelig DEN vårfølelsen ute.
Selv om det har regnet, så er det flott.


Som på bildet over, så svinner noe hen, og spirer dukker opp.

Vi rusler forbi mitt barndomshjem.

Og ute ved moderen sitt hus, ja der spirer det også.
Nydelig.


Så mot slutten av turen, møtes Leia og Saga.
To flotte shetlandsheep hunder, og naboer 🙂


 

 

 

#inspirasjon #motivasjon #shetlandsheepdog #utpåturaldrisur #dagen #friluftsliv #turglede #hundeliv #natur #fotografering #naturbilder #torsdag


 

 

ren poesi

 

 

Jeg øver meg
på å fatte meg i korthet.
Slik at jeg
en vakker dag,
i løpet av den tiden
du bruker
på å haste
overlegent forbi
meg,
skal rekke å si
 alt det som trengs
for at du velger
å stoppe opp
for resten av ditt liv.

 

 

trygve skaug

 

 

#renpoesi #ellenwisløff #cappelendamm #torsdag #blogg #restenavdittliv #februar

ordtak/sitat

 

 

Tenk
bare

hvor
lykkelig
du
ville
ha
vært
om
du
mistet
alt
det
du 

har

Og
fikk
det
tilbake
igjen.

 

 

 

 

#ordtak #sitat #morgen #blogg #førstedagenifebruar #ordtak/sitat #februar #onsdag #littavhvert

 

hund

Leia
er
nesten 
11 uker.

Hun er nysgjerrig og tøff.
Hun kjemper om å få all oppmerksomhet.
Om jeg skulle prøve meg på å klappe Mr Sniff så er hun der og presser seg foran med en gang.
Så nå er det HUN som er den sjalu i huset.
Mr Sniff har liksom kapitulert og er fornøyd med de små stryk over pelsen han kan få i løpet av en dag.

Leia er så flink nå.
Hun gjør fra seg ute.
Men, hun er ikke husren – så langt i fra.
Men hun er jo stadig i læring, og det er sjeldnere og sjeldnere uhella er inne.
Og da er det egentlig matmor som ikke er oppmerksom eller det kommer så brått på etter lek.

Så fra å ha valp i huset med underlags-kladder rundt om fra stue til kjøkken og soverom, så ligger det nå 3 faste kladder rundt om som ikke trengs byttes hele tiden som i starten.

FREMSKRITT!!!

Så har vi trapp i huset.
To trappetrinn i kjeller og i stue – de har hun måttet takle hele tiden.
Men, vi har trapp fra kjeller og opp til stue og kjøkken. Og den er i to parti.
Leia går nå trappen opp.
Jeg prøvde meg med godbiter i hvert trappetrinn……
Og til slutt turte hun gå helt opp.
Nå går hun trappen uten å nøle.
Å gå NED trappen tar vi ved senere tidspunkt.
Ingen hast med noe.
Bare greit at hun venner seg til trapp.

Ellers spiser hun det hun skal av mat.
Tre måltider for dagen.

Hun er herlig rett og slett!

 

 

 

 

#hund #leiashetlandsheepdog #sheltie #husdyr #fotografering #utvikling #shetlandsheepdog #tirsdag #sistedagenijanuar