Du er deg – du har blitt slik – eller det var forutbestemt Fra du blei født – var veien staket ut Eller staket du den selv, fra du åpnet dine øyne Du blei til – tok dine skritt – og gikk dine egne veier Du lærte deg ordene og du lærte deg makten Du lærte deg latter og du lærte deg gråt Du lærte å løpe fort og hoppe høyt – når du måtte Du er deg – du har blitt slik – eller det var forutbestemt
Det skjer så mykje i all stillheit, som eg ikkje får med meg, tenkjer pus for seg sjølv Han høyrer noko, men kva det er, er han ikkje sikker på Nei, best å kvile litt på den fine puffen til mor, før jakten startar
skal ein alltid avslutte med eit smilefjes ikkje punktum men eit smilefjes eller eit hjarte kva meining gir det du smilar og seier “hade” fysisk kan du ikkje gjere det skriftlig også “hade” og smilefjes bak eller har det ei anna betydning brått
korrekt skriveform er nok utan alle desse tegna men for å fargelegge litt meir, puttar du på eit hjarte eller eit smilefjes kan det tolkast feil når det er hjarte før og etter smil, større og mindre glis surefjes kan ikkje mistolkast eller lei seg sinte fjes ei stjerne eller tre
vi beskriv situasjonar med slike emoji som dei heiter litt for moro sin skyld litt for at det ser fint ut kanskje og litt for at den som mottek forstår kva du meinar tre hjarte betyr noko spesielt eller ikkje eit eller to hjarte ei sol eller noko anna slik har det vorte du brukar desse emoji for alt dei er verdt dei har komt for å bli men…
Det kom brått mye snø på disse kanter Fra en januar og februar med frost og brannfare – til snø i store mengder – etter passert midten av februar Tenke seg til for en fantastisk start på det nye året Og så er vintermånedene snart historie Men la gå… det er ennå mye vinter igjen Februar er her ennå – og da det skulle komme regn – kom det mer snø isteden Det er is under all snøen – skummelt – så det er viktig å trå forsiktig
Det er jo ikke ønskelig å ende turen med knall og fall og brudd både her og der Nei, brodder er tingen – men, det er jo ikke alltid en tror det er is der det faktisk er is – og da er gode råd dyre, kanskje
Snø er det – og snø blir det – kanskje både i mars og april
Påska er jo lekker – med snø Men, den er like lekker UTEN snø
Hva foretrekker du?
Jeg sitter og googler litt om FOTSONE-TERAPI Jeg elsker å bli massert under føttene – og det gjør skikkelig vondt til tider – men jeg tror jeg trenger terapi Har du vært hos Fotsoneterapeut – Refleksolog?
Det er forskjellig man trenger, til mer voksen man blir Vedlikehold – både det man selv kan gjøre og det andre kan hjelpe med Trening klarer man jo selv å styre, til en viss grad Styrke og utholdenhet – pust – balanse Også er det noen ting som er godt å få – som massasje Tar du vare på deg selv? Ja, altså gir deg selv litt økt velvære – som spa – massasje av skuldre og nakke – føtter…hodemassasje Det eneste er jo at det koster så mye Alt slikt er dyrt og det er kjedelig
Hvem har råa til slike behandlinger, være seg kiropraktikk eller annet – som kan hjelpe til en bedre hverdag på så mange måter Det koster for mye
Nei…. skal ikke marme om slike ting – for kommer man inn på slike ting – må man jo ikke glemme tannhelse osv… Og er det noe som er dyrt… ja….
Snakk om tannhelse – så er det dagen i dag, for min del…. Tannlegeskrekk – det er ikke godt å ha – og det har jeg – men ikke i så stor grad som jeg vet andre har Men den er reell – det er helt sikkert
Tallene i “dagens blogger” er som de er, fra tidenes morgen, tilfeldig trukket, da “tankespinn” ikke var som det har blitt i dag Så blei det til at jeg bare brukte samme tallene – men hver gang jeg hadde et “tankespinn”-innlegg, begynte jeg å gå ett tall ned for hver plass – og siden har det blitt slik – plasseringen rykker stadig nærmere bloggtoppen, topp hundre – og forbi 😀 Derfor er tallene som de er!
er diamantar ei dame sin beste venn om du får diamantar, då blir du lykkelig dei glitrar så vakkert og legger seg så elegant rundt nakken eller henger så fint i øyre eller klirrar svakt rundt handleddet diamantar kva skal du med det er det det som er viktig vise fram dei kan vel like godt være falske kven veit uansett kva du har hengande rundt nakke, handledd, øyrepynt eller kva er det dèt som gjer deg lykkelig for alt her i verda, så er det diamantar som gjer susen nei takk eller ja takk det er ikkje viktig, tenkjer du det viktige er ikkje det materielle det viktige er ikkje alle gaver i verden du kan ikkje bli kjøpt eller kan du det du er solgt på minuttet av eit par diamantar penger bestemmer? då er lykka komplett? velstand rikdom ja takk til alt det er klart – du vil ikkje stå på bar bakke men tryggleik, kva med det du vel tryggleik og kjærleik fram for alt anna ikkje ein diamant kan erstatte det eller….
Ikke bak-glatte – og litt fram-glatte Det herket mer enn det var til glede, mot slutten – og for egen del blei det visst 4-5 knall og fall og på Mr C blei det med det ene Men, det hadde ikke behøvd bli knall og fall – så all skyld går til fjellskia 😀 hehehehe Men det var tungt ja…. Og noen gnagsår blei det også – ikke på mine bein, for å si det slik
Titusen skritt og mer så til – forbrente kalorier – glede og forbannelse – noen gloser gikk løst oppe i fjellheimen til tider
Men på toppen var det servering til 5 stjerners restaurant – med hjemmelaget kakao, skiver med godt pålegg og noe søtt som gir energi sånn ellers Så det stod egentlig ikke på Det var bare at kreftene ebbet ut etter første nedoverbakken – med feller som herket og harket og ga gli når det ikke skulle være gli osv Men vi kom oss helskinnet ned – til slutt Og en skulle ikke tro det – etter knall og fall og fortvilelse og null krefter La gå – det er helt frivillig – ikke sant?! Og vi klarte det!
Spenna klare 👍⛷️🫶 Og ved godt mot – og glade kan vi være over å ikke vite hvor strabasisøs turen skulle bli….
Og det er laaaaangt å gå…. Noen måtte helt ned i kjelleren for å hente ut krefter – men sånn er det Det er godt man virkelig HAR en kjeller å gå til da, tenker jeg
Vi fremme ved målet….
Godt med en pause på toppen 🥰 Men det er kald vind
Så er det returen
Søndagsturen er i boks og ettermiddagen inntas horisontalt – med fyr i peisen og en god slump kaffe i koppen
Det var min første tur til Mosvarden på ski! Og kanskje også den siste…. på ski
Du ser brått naturen på ein ny måte Berre tilfeldig, fordi du snur deg der og då, og ser bort i fjellet Var det slik i går Så kvitt og grått og mørkt, og flott Dei kvite flekkane som smeltar bort, og lagar fjellet flekkete Det er ikkje så lenge sidan det var heilt kvitt, og lyste opp så vakkert No mørknar det Det er litt rart, å sjå mønsteret i fjellet; kvitt og brunt og grått og…. Endringane Akkurat slik som i oss Endringane dag for dag, år for år, og brått ser vi det vi ikkje såg i går
litt kamuflasje, så er du der litt pudder her og der farge i kinna litt svart rundt augene lepestift då er du klar for dagen rituale som gjer at du ikkje føler deg naken inn i dagen litt farge i tilværelsen og det skjer ikkje kvar dag men du ser forskjela er det så nøye då er det det tja trur det er litt nøye velværet i kvardagen sånn på jamna litt farge gjer susen på gråe dagar spesielt du merkar forskjela kamuflasje eller ikkje velvære i det ytre